مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

لوازم یدکی چری و انواع مدل های آن

لوازم یدکی چری

لوازم یدکی چری و انواع مدل های آن

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و انواع مدل های آن

قطعات یدکی از وسایلی است که می توان گفت برای بهبود عملکرد خودرو بسیار حائز اهمیت است و هرگونه بی کیفیتی آن می تواند اثرات مخربی بر خودرو بگذارد. در نگاه اول تهیه ی این لوازم یدکی ممکن است بسیار ساده باشد ولی در واقع این طور نیست. متاسفانه یافتن لوازم یدکی ماشین های به روز در کشور ما کار آسانی نیست و حتی اگر بتوان پیدا کرد تضمین کیفیت آن ها بسیار دشوار خواهد بود. در ادامه نگاهی بر شرکت تولید کننده ی چری و لوازم یدکی اخرین مدل های عرضه شده ی آن می اندازیم.

شرکت چری در گذر زمان

شرکت خودروسازی چری در سال 1997 تاسیس شد. چری یک مارک جهانی اتومبیل سازی است در کشور بزرگ چین در آسیا است. شرکت چری در 20 سال گذشته همیشه بر نوآوری مستقل اصرار داشت. مراکز تحقیق و توسعه را در چین، آلمان، ایالات متحده و برزیل تأسیس کرد. این شرکت هم چنین یک تیم تحقیق و توسعه جهانی اتومبیل سازی با بیش از 5،500 نفر را تشکیل داده است بنابراین به تدریج تکنولوژی جامع و سیستم تحقیق و توسعه محصولات خود را پایه گذاری کرد. در این روش چری با موفقیت برند های محصولاتی مانند آریزو، تیگو و برند اکسید رده بالا را با فروش جهانی بیش از 8.3 میلیون تولید کرده است که فقط دو برند آریزو و تیگو در بازار ایران عرضه می شوند.

لوازم یدکی چری مدل Tiggo 5

چری مدل تیگو 5 برای نخستین بار در سال 2013 رونمایی شد و توجه بسیاری از علاقمندان به ماشین مخصوصا برند چری را به خود جلب کرد. مدل نیوفیس لیفت این مدل بخاطر بعضی از نقص های ظاهری تیگو 5 بلافاصله تولید شد. یکی از لوازم یدکی این مدل که می توان از آن نام برد چراغ های جلو هستند که از لحاظ گرافیکی به روز شده اند و سپر جلو نیز بزرگ تر از قبل طراحی شده است. از مه شکن هایی از جنس کروم نیز در این مدل استفاده شده است. از دیگر لوازم یدکی این مدل می توان به آیینه، چراغ عقب، تسمه تایم و لوازم بدنه اشاره کرد.

 

لوازم یدکی چری

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و تاریخچه ی آن –  لوازم یدکی چری مدل Tiggo 5

لوازم یدکی چری مدل Tiggo 7

چری مدل تیگو 7 از لحاظ طراحی بسیار مدرن و متفاوت است. این مدل دارای چراغ های بومرنگی است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. می توان ادعا کرد که در قسمت عقب این مدل می توان شباهت و تاثیر پذیری با نسل جدید اسپورتیج مشاهده کرد. از لوازم یدکی تیگو 7 می توان موارد روبرو را نام برد: سپر عقب، زنجیر چرخ، گارد و رکاب و … .

 

لوازم یدکی چری

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و تاریخچه ی آن –  لوازم یدکی چری مدل Tiggo 7

لوازم یدکی چری مدل Tiggo 8

نمای ظاهری تیگو 8 به طور خلاقانه ای طراحی و تولید شده است. نوار باریکی از جنس کروم در قسمت زیرین چراغ های این مدل دیده می شود که بسیار زیباست. نمای عقبی این مدل از چری بسیار به اسپورتیج 2018 شباهت دارد و چندان جدید به نظر نمی رسد. مه شکن که یکی از لوازم یدکی به شمار می رود به شکل LED است و چراغ عای اصلی آن طرح اسپرت است. از لوازم یدکی این مدل علاوه بر مه شکن می توان به سپر عقب، آیینه ها، تسمه تایم و … نام برد.

 

لوازم یدکی چری

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و تاریخچه ی آن –  لوازم یدکی چری مدل Tiggo 8

 

لوازم یدکی چری مدل Arrizo 6

مدل های کراس اور ماشین های چری تحت عنوان تیگو و مدل های سدان آن با نام آریزو عرضه می شوند. این ماشین مانند جگوار لندرور با پلتفرم M1X ساخته شده است. گیربکس این مدل از نوع CVT است. متاسفانه آریزو 6 فقط در یک تیپ در کشور ما عرضه می  شود. از لوازم یدکی آن می توان به لوازم بدنه ی ماشین، چراغ ها، آیینه ها، سپر عقب و … اشاره کرد.

لوازم یدکی چری

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و تاریخچه ی آن –  لوازم یدکی چری مدل Arrizo 6

لوازم یدکی چری مدل Arrizo 7

چری آریزو 7 یا چری A4 با دنده ی اتومات و دستی عرضه شده است. این ماشین 16 سوپاپ دارد و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است و 4 سیلندر در آن تعبیه شده است. چری آریزو 7 متعلق به کلاس C از خانواده سدان‌ها است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1350 کیلوگرم می‌باشد که با قرار دادن تجهیزات دیگر در این ماشن وزن آن به 1425 کیلوگرم می رسد. مانند نمونه های قبلی قطعات یدکی آریزو 7 شامل مه شکن، تسمه تایم، زنجیر چرخ، سپر عقب، چراغ ها و … است.

لوازم یدکی چری

دانستنی هایی راجع به لوازم یدکی چری و تاریخچه ی آن –  لوازم یدکی چری مدل Arrizo 7

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، در صورتی که در مورد هر یک از لوازم سوالی داشتید در چت آنلاین در خدمت شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *