مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی به کاربر کمک می‌کند تا خرید مطمئن‌تر و آسان‌تری داشته باشد. خودروهای ایرانی دوران سختی را گذرانده‌اند و با استفاده از مونتاژ قطعات آمریکایی و همکاری با شرکت‌های مختلفی ازجمله ژاپنی و  فرانسوی کار خود را شروع کرده‌اند.

با پیشرفت صنعت خودرو، مشتریان از خودروسازان انتظار دارند تا محصولات جدیدی عرضه کنند. خودروسازی در کشور به‌علت شرایط نامساعد اقتصادی رشد مناسبی نداشته و تنوع در بازار داخلی  کاهش پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین موارد موجود که یک دغدغه همگانی برای افراد مختلف است، خرید یک خودروی جدید و نوین است که بتوانند از آن نهایت استفاده را ببریند، اما یکی از مسائل همیشگی خرید خودروی نو و صفر کیلومتر است که عمدتا در بازار جزو خودروهای جدیدتر باشد.

این مسئله زمانی صادق است که برای اولین بار یک خودروی جدید در بازار معرفی شده و شما برای خرید نهایی خود منتظر پاسخگویی مناسب و اصولی آن ماشین در بازار مصرف کنندگان باشید، فراموش نکنید که خرید یک خودروی مناسب می‌تواند تا سالیان زیادی شما را از بازار تعمیرکاران مختلف دور نگه دارد.

در این پست وبلاگی شما با برلیانس گیل همراه هستید و ما مفتخر به میزبانی شما برای مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی هستیم، شما در این مطلب به صورت کامل با این ویژگی ها آشنا می‌شوید تا خریدی مناسب و اصولی را داشته باشید، تا انتهای این پست وبلاگی با برلیانس گیل همراه باشید.

آیا خرید خودرو های جدید بازار ارزش دارد؟

یکی از قدیمی ترین رویکرد های خودروسازی در جهان استفاده از پلتفرم های قدیمی و منسوخ است، این مورد تنها درباره پلتفرم یعنی طرح پایه بدنه و زیربدنی خودرو صادق است و ممکن است با طراحی یک پلتفرم ساده، تا سالیان زیادی خودروسازی های مختلفی از این پتلفرم قدیمی به عنوان شالوده اصلی تولید خودروی خود استفاده کنند.

اگر به استفاده از ماشین های نوین با پلتفرم های جدید علاقه دارید، این مسئله قطعا پاسخی مثبت برای شما دارد و شما نیاز به پرسیدن این سوال از خود نیستید، اما اگر به پلتفرم های قدیمی و خودرو های قدیمی آن پلتفرم علاقه دارید بهتر است مقداری در خرید خودروی جدید بازار پرس و جوی بیشتری داشته باشید.

اما خب استفاده از یک خودروی صفر کیلومتر با پلتفرم جدید قطعا جذابیت های خاص خود را برای استفاده خواهد داشت، در مقابل شما ممکن است با چالش های بسیاری از جمله تامین قطعات موردنیاز در چند ماه اول معرفی و شخصی‌سازی های مختلف مانند رینگ اسپورت باز بمانید.

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی با یکدیگر

صنعت خودرو‌سازی ایران، قدمتی 50 ساله دارد که تاکنون شاهد بسیاری از فراز و نشیب‌ها بوده است.  این صنعت به‌علت ارتباط با زنجیره‌ی بالادستی، پایین‌دستی، جایگاه ارزشمند در تولید صنعتی و خدمات بعد از فروش از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی پرداخته می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربوی اتوماتیک، طراحی اسپورتی دارد و خطوط روی آن  باعث ایجاد ظاهری نوین و یکنواخت در خودرو می‌شود. این خودرو را با توجه به مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی می‌توان به‌عنوان بهترین ماشین ایرانی برای خرید در نظر گرفت. وجود سانروف به مدرن‌ترشدن و زیبایی خودرو کمک می‌کند. کابین این خودرو شبیه به کابین سمند است اما جزئیات طراحی آن با سمند متفاوت است.

این خودرو دارای 4 سیلندر با قدرت موتوری به‌اندازه 115 اسب بخار است. این خودرو ازنظر ایمنی سرقت در جایگاه خوبی قرار دارد. دنا پلاس دارای کروز کنترل، دوربین دید عقب، ردیاب ماهواره‌ای و تنظیم‌کننده 8‌ جهته صندلی و 6 کیسه هوا است.

سایپا شاهین

در مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی، سایپا شاهین خودروی اول لیست ما است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. این خودرو در ابتدا با نام سایپا رهام به بازار ایران معرفی شد و ابتدای تولید خود نامش به شاهین تغیر داده شد. این خودروی جذاب تولید مجموعه خودروسازی سایپا است که ویژگی های بسیاری را در میان خودروهای ایرانی دارد.

ابتدایی ترین موردی که باید به آن اشاره کنیم موتور مورد استفاده در این خودرو است، این خودرو با بهینه‌سازی های اصولی زیادی از موتور هشت سوپاپ پراید استفاده می‌کند البته با این تفاوت که تنفس طبیعی نیست و با استفاده یک توربو شارژ، گشتاور موتور به میزان زیادی افزایش یافته است.

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی _شاهیناین خودرو یک ویژگی بسیار مهم را نسبت به سایر رقبای درون لیست دارد و آن هم استفاده از پلتفرم تویوتا یاریس تولید سال 2007 میلادی است، این پلتفرم مشترک اکنون پس از تولید تویوتا یاریس توسط سایپا برای استفاده در این خودرو بهینه‌سازی شده است و ویژگی بسیار مناسبی مانند نرمی بیش از حد هنگام رانندگی دارد.

نباید فراموش کنید که حلقه گمشده همیشگی خودروهای تویوتا تعلیق است، تعلیق در این پلتفرم نیز مانند همه خودروهای ژاپنی ممکن است مقداری ضعیف باشد اما نرمی آن شاید ارزش این ضعف هندلینگ و تعلیق را داشته باشد.

اما در نهایت این خودرو به نسبت سایر همتایان خارجی خود آپشن بسیار کمی دارد اما ویژگی اصلی آن استفاده از سیستم جعبه فرمان برقی به جای هیدرولیک عادی است، آپشن دیگری نیز که در این خودرو وجود دارد امکان استارت و ورود به خودرو بدون سوئیچ است و جزو اولین خودروهای ایرانی با این امکانات به شمار می‌رود، شایان ذکر است که امکان خرید این خودرو در دو گیربکس دستی و اتوماتیک فراهم است.

سایپا شاهین از پیشرانه 1.5 لیتر 8 سوپاپی استفاده می‌کند. موتور آن کم‌بازده و پراستهلاک است. طراحی داخلی این خودروبا کنسول میانی داشبورد همراه با فرم مناسب غربیلک فرمان و حالت اسپرت پنل کیلومترشمار پشت آن جلوه‌ای زیبا و همه‌پسند در بخش داخلی ایجاد می‌کند. صندوق عقب این خودرو با 420 لیتر فضا حجم مناسبی را برای اسباب کاربران فراهم کرده است.

خودروی تارا

خودروی تارا دومین خودرویی است که در این لیست برلیانس گیل مورد بررسی قرار می‌گیرد، این خودرو در ابتدا قرار بود طی یک پروژه مشترک با شریک تجاری ایران خودرو یعنی پژو، برای تولید خودروی پژو 301 در ایران باشد که پس تحریم های کشور آمریکا، این خودروساز نیز کشور ایران را ترک کرد.

خروجی این پروژه اما یک پلتفرم ملی جدید برای ایران بود که دارای مشترکات زیادی با پژو 301 فرانسه است، با این تفاوت که ظاهر بسیار متفاوتی با این خودرو دارد و از پیشرانه حرکتی متفاوتی نیز بهره می‌برد.

مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی _ تارا

پیشرانه اصلی این خودرو موتور بهبود یافته TU5 آشنای فرانسوی است که برروی محصولات بسیاری در ایران خودرو وجود دارد، اما این پیشرانه برای خودروی تارا مقداری بهینه‌سازی های مناسبی دارد و نسبت به موتور پراید توربو شارژ، موتور مطمئن‌تری قلمداد می‌گردد.

این پیشرانه به دلیل تنفس طبیعی قطعا  قدرت کمتری دارد اما به نسبت هزینه های نگهداری کمتری نیز به نسبت موتور های توربوشارژ خواهد داشت.

خودروی تارا همانند همتای قبلی خود در دونسخه گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌‍‌گردد؛ شایان ذکر است که بدانید این خودرو به مانند شاهین از سیستم دریچه گاز برقی، جعبه فرمان برقی و کیلس استارت برخوردار است.

این خودرو شامل امکاناتی ازجمله  سنسور نور، باران، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، کنترل پایداری، کنترل کشش و کمک حرکت در سربالایی است. تریم داخل خودرو مشکی رنگ و تریم پلاستیکی داشبورد، کنسول میانی و رودری‌ها نقره‌‌ای رنگ است.

سراتو مونتاژ

به‌علت استقبال زیاد مشتریان از سراتو، شرکت سایپا، عملیات مونتاژ آن را انجام داد. درواقع سراتویی که عملیات مونتاژ آن در ایران انجام می‌شود محصول کره‌ای است که در سال 2003 ازطرف شرکت کیا به بازار عرضه شد. این خودرو ازنظر ایمنی در صدر جدول قرار دارد.

در بین محصول‌های ایران‌خودرو و سایپا، سراتو ظاهری زیبا دارد. ویژگی‌های ظاهری آن شامل ظاهر کشیده بیرون خودرو، صندلی‌های چرمی داخل کابین، وجود سانروف و جلوبندی  مناسب است. اساس تولید آن کره‌ای است که این امر تأثیر زیادی در کیفیت ظاهری و فنی‌ آن گذاشته است.

نیروی موتور سراتو 154 اسب بخار و 4 سیلندر است. گیربکس آن به‌صورت دستی و خودکار کار می‌کند. این خودرو آپشن‌هایی ازجمله کروزکنترل اتوماتیک، سنسور پارک عقب و سوئیچ هوشمند دارد.

تندر 90

این خودرو از تولیدهای ایران‌خودرو است که به‌علت فضای وسیع و صندوق عقب بزرگ، گزینه‌ای مناسب برای خرید محسوب می‌شود. فضای بیرونی آن حالتی حجیم و بزرگ دارد. خطوط روی آن نشان از ابهت و بزرگی آن دارد. تندر 90 همان خودروی لوگان است که شرکت داچیا با همکاری شرکت رنو آن را در بازار عرضه کرده است.

ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به‌صورت مشترک این ماشین را به بازار عرضه کرده‌اند. این خودرو 4 سیلندر با قدرت موتور 105 اسب بخار دارد. امکانات جانبی آن شامل سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی، رایانه سفری و امکان تنظیم زاویه چراغ‌های جلو است.

مقایسه خودروهای داخلیسایپا سیتروئن سیلک

طبق مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی می‌توان دریافت که این خودرو ازنظر ظاهری به پژو 2008 شباهت دارد و از پیشرانه جدید ME16 استفاده می‌کند. طرح M44‌ سایپا، کپی ایرانیزه‌شده سیتروئن C3XR است که قطعه‌های آن توسط شرکت دانگ فنگ به‌دست می‌آید. این خودرو قدرتی معادل 136 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در 100 کیلومتر 5 لیتر است.

امکانات جانبی و ایمنی آن شامل سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، پخش نیروی برق، فرمان برقی، ورود بدون کلید، دوربین، سنسور عقب و تهویه خودکار است.

رنو تندر پلاس 90 اتومات

این خودرو فیس‌لیفتی از تندر ۹۰ است و ازنظر فنی ویژگی‌هایی شبیه به آن دارد. بدنه آن دارای ساختاری مستحکم  و شاسی است. این خودرو دارای 4 سیلندر و قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار است و ازنظر فنی با رنو تندر ۹۰ تفاوتی ندارد. این خودرو امکانات جانبی ازجمله سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، تجهیزات مه‌شکن عقب، جلو، کیسه هوای سرنشینان عقب و جلو دارد.

سایپا آریا

هاچبک کراس سایپا آریا یک محصول جدید از گروه سایپا است که روی برنامه sp100 ساخته شده و دارای پیشرانه 2 لیتری میتسوبیشی است. با توجه به مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی دریافتیم که این خودرو ازنظر ظاهری نسخه هاچبک شاهین است که ازلحاظ قوای فنی و متریال آن جایگاه بالایی دارد. سایپا آریا مجهز به کابین، سیستم HAC، سیستم ECS، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین عقب است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

این خودرو از روزهای اول ورود خود به بازار، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرد. پژو 206 ازنظر استانداردهای طراحی در بخش خوب‌ها قرار می‌گیرد. تیپ 5 آن ازنظر ظاهری با نمونه‌های دیگر این خودرو تفاوتی ندارد. این خودرو 4 سیلندری است و قدرتی معادل 110 اسب بخار دارد. از مشخصه‌های آن می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد. موتور آن مصرف زیادی ندارد و پراستهلاک نیست. امکانات رفاهی آن شامل آینه‌های جانبی گرم‌کن، تهویه خودکار، چراغ بدرقه، مه‌شکن عقب و جلو است.

کادیلا

تصویر خودرو کادیلااین خودرو، محصولی از پارس خودرو است که با نام تندر 90 و p90 نیز شناخته می‌شود. این خودرو از پیشرانه ایرانیزه ES5  پژو سیتروئن( ME16 ) استفاده می‌کند. موتور آن ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی دارای مصرف سوخت پایین، قدرت 115 اسب بخار و 147 نیوتن.متر گشتاور است.

امکانات این خودرو شامل کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سیستم پایش باد تایرها، سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، اتولایت و ایزوفیکس است. این خودرو تجهیزاتی ازجمله سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های دیلایت و اتولایت دارد.

خرید کدام خودرو به صرفه‌تر خواهد بود؟

برای دریافت پاسخ نهایی این سوال ابتدا باید براساس علایق خود دقیقا انتخاب کنید که کدام خودرو و پلتفرمش با سلیقه شما هماهنگی بیشتری دارد، در کنار این موارد نیز به بودجه پیشنهادی خود دقت داشته باشید و ویژگی های مثبت هرخودرو را در کنار معایبش قرار دهید.

با استفاده از این موارد قطعا خریدی به صرفه‌تر و مناسب در پیش روی شما خواهد بود چون هرکدام از این خودروها ویژگی مثبت و منفی خاص خود را دارند و در نهایت این سلیقه شما است که تصمیم نهایی را می‌گیرد.

کلام آخر مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی

در این مطلب به مقایسه جدیدترین خودروهای ایرانی ازنظر فنی، ایمنی، امکانات جانبی و ظاهری پرداخته شد. به‌علت دستور توقف تولید خودروهای غیراستاندارد در سال‌های اخیر، شرکت‌های داخلی به تولید محصولات مختلفی به‌عنوان جانشین خودروهای حذف‌شده می‌پردازند.

در راستای این هدف، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به تولید محصولات مشترکی مانند موتور ME16، خودروهای استاندارد و پیشرفته‌ پرداخته‌اند. با این همکاری بیشتر خودروهای جدید در سال 1402 ازجمله ری‌را، آریا، کادیلا وTF21  پیشرانه ۱۶ سوپاپ دارند که در بهینگی مصرف سوخت و تقویت عملکرد موتور آن مؤثر هستند.

بسیار مفتخریم که تا انتهای این پست وبلاگی با وبسایت برلیانس گیل همراه بودید، در این نوشتار به صورت کامل با مقایسه جدیدترین خودروهای بازار داخل کشور آشنا شدیم و موارد فنی مهمی را درباره آنها به خدمت شما تقدیم کردیم.

درصورتی که به این مطالب کاربردی علاقه دارید از شما دعوت می‌کنیم تا از سایر پست های وبلاگی برلیانس گیل دیدن کنید و با درج نظرات خود مارا در ارائه خدمات بهتر به خود یاری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *