مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

در مورد دی لایت خودرو و کاربرد آن بیشتر بدانید!

در مورد دی لایت خودرو و کاربرد آن بیشتر بدانید!

شاید واژه دی لایت زیاد به گوش شما خورده باشد. دی لایت خودرو در واقع همان چراغ های روشنایی در روز هستند که در خودروها مورد استفاده قرار می گیرند. این چراغ ها تاثیر زیادی در حفظ امنیت کاربران در جاده ها و خیابان ها دارند. در ادامه این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دی لایت ها با برلیانس گیل همراه باشید.

دی لایت خودرو چیست؟

دی لایت خودرو یا چراغ روز روشن  (Day Light) که با عنوان DLR نیز شناخته می شود نوری سفید یا زرد رنگ را هنگام استارت زدن خودرو به صورت خودکار ساتع می کند. این چراغ ها بر روی سپر خودرو و یا در قسمت کاسه چراغ نصب می شوند و همگام با روشن و خاموش شدن موتور خودرو روشن و خاموش می شوند. دی لایت ها برای اینکه نور زیادی ساتع کنند از زنون ساخته شده اند تا حداکثر جلب توجه را داشته باشند. این چراغ های LED به دلیل مصرف بسیار پایینی که دارند به باتری خودرو فشاری وارد نمی کنند و می توانند ساعت ها روشن باقی بمانند. روشن ماندن دی لایت ها در روز علاوه بر زیبایی خودرو باعث بالا رفتن امنیت عابران و رانندگان در طول روز و شرایط خاص آب و هوایی می شود.

دی لایت خودرو

دی لایت ها چند نوع هستند؟

شاید برای شما هم سوال باشد که دیلایت ها چه انواعی دارند و بهترین نوع دی لایت برای خودرو شما باید چه ویژگی هایی را دارا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دی لایت های فابریک

دی لایت های فابریک که در گذشته بیشتر در خودروهای لوکس به کار میرفت اما امروزه در اکثر خودروها وجود دارد. این چراغ ها به صورت استاندارد و متناسب با هر خودرویی در کارخانه بر روی ماشین ها فیکس می شوند. دی لایت های فابریک معمولا به شکل یک نوار باریک از چراغ های ال ای دی در زیر لامپ های جلویی خودرو، روی بخش های جانبی سپر و یا دور قاب مه شکن قرار می گیرند.

دی لایت های غیر فابریک

این دی لایت های غیر فابریک بر خلاف دی لایت های فابریک در کارخانه روی خودروها تعبیه نمی شوند و تنوع خیلی بیشتری از نظر شکل و جنس نسبت به انواع فابریک دارند. در ادامه به معرفی برخی از دی لایت های غیر فابریک می پردازیم.

دی لایت های گرد

یکی از انواع دی لایت های غیر فابریک، دی لایت های گرد هستند که معمولا به صورت دو رنگ عرضه می شوند. رنگ زرد بیرونی به عنوان رنگ راهنما و رنگ سفید به عنوان چراغ اصلی دی لایت می باشد. این مدل از دی لایت به دلیل زیبایی طرفداران زیادی دارد.

دی لایت های L شکل

دی لایت های L شکل به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارند در سراسر دنیا افراد زیادی را به خود جذب می کنند. این چراغ ها به دلیل فرم زیبا و طراحی خوبی که دارند علاوه بر زیباتر کردن خودرو کارکرد اصلی خود یعنی آگاهی دادن به افراد پیاده و سواره را به بهترین شکل انجام می دهند.

دی لایت های هفت رنگ

از دیگر انواع دی لایت های غیرفابریک می توان به دی لایت های هفت رنگ اشاره کرد. این دی لایت های خودرو به صورت انعطاف پذیر یا فلکسیبل ساخته شده اند و از جنس سیلیکون می باشند. دی لایت های هفت رنگ به دلیل ضخامت کمی که دارند به صورت روکار روی انواع خودروها قابل نصب هستند و بعضی از آن ها با ریموت کنترل می شوند.

دی لایت های پلیسی سپر پراید

همانطور که از نام این دی لایت مشخص است این دی لایت غیر فابریک برای انواع ماشین های پراید مورد استفاده قرار می گیرد. این دی لایت با داشتن پایه ای مخصوص به قسمت میانی سپر پرایدها متصل می شود.

دی لایت گرد پراید

کاربرد و مزایای دی لایت خودرو

عمده ترین کاربرد و ویژگی دی لایت ها شامل موارد زیر می شوند:

  • دی لایت ها جایگزین خوب و جدیدی برای چراغ های جلو و مه شکن در طول روز محسوب می شوند.
  • با استفاده از دی لایت تشخیص خودروهای دیگر بهتر و آسان تر خواهد بود.
  • دی لایت به ایمنی خودرو بهبود می بخشد و از حوادث ناشی از حواس پرتی رانندگان و عابرین پیاده جلوگیری می کند.
  • دی لایت ها علاوه بر امنیت باعث افزایش زیبایی و جلوه خودرو شما می شوند.
  • دی لایت ها قابلیت نصب به صورت غیرفابریکی و سلیقه ای دارند.
  • تنوع در جنس و رنگ دی لایت های غیرفابریک بسیار زیاد است.

تفاوت اتولایت و دی لایت

اتولایت یا نور خودکار، سیستم اجرای خودکار نور در خودرو محسوب می شود که چراغ های خودرو را به محض روشن شدن موتور روشن می کند. در واقع در اتولایت هایی مثل اتولایت برلیانس وقتی که سنسورها تشخیص دهند که نور محیط کافی نیست به صورت خودکار اقدام به روشن کردن چراغ ها می کنند و در صورت کافی بودن نور نیز اتولایت ها از همین طریق خاموش خواهند شد.

از طرفی در دی لایت ها روشن شدن این لامپ ها هیچ ارتباطی با میزان نور محیط ندارد و چراغ ها به محض به کار افتادن موتور خودرو روشن می شوند. در واقع همانطور که قبلا در همین مطلب عنوان کردیم این چراغ ها در طول روز برای هشدار و حفظ امنیت بیشتر عابران و خودروهای دیگر عمل می کنند. توجه داشته باشید که نور دی لایت ها به تنهایی برای شب اصلا مناسب نبوده و علاوه بر مختل کردن دید عابران و رانندگان بسیار آزار دهنده می باشد.

چگونه دی لایت با کیفیت بخریم؟

در صورتی که خودروی شما به صورت فابریک فاقد دی لایت باشد و یا میخواهید علاوه بر دی لایت فابریک خودرو دی لایت غیر فابریک به آن اضافه کنید بهتر است موارد زیر را هنگام خرید دی لایت مد نظر قرار دهید:

  1. دقت کنید که حتما دی لایت ضد آب را تهیه کنید.
  2. دی لایت باید نور کافی و مورد نیاز را به خوبی تامین کند.
  3. لازم است که دی لایت در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد.
  4. با توجه به کاربرد مورد نیاز دی لایت خریداری کنید.
  5. از فروشگاه های معتبر خرید کنید. برای تجربه خرید بهتر می توانید فروشگاه برلیانس گیل را برای خرید انواع دی لایت انتخاب کنید.
جمع بندی

در این مقاله در مورد انواع دی لایت ها و ویژگی های آن ها صحبت کردیم. گفتیم که دی لایت ها فقط کاربرد زیبایی در خودروها را ندارند و نقش حفظ امنیت و هشدار دهی آن ها بسیار بالا و حائز اهمیت است. برای خرید انواع دی لایت ها، اتولایت فابریک اچ سی کراس، دی لایت JAC، دی لایت فلکسیبل و سایر محصولات با کیفیت خودرو به فروشگاه برلیانس گیل مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *