مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

لوازم یدکی چانگان و مدل های مختلف آن

لوازم یدکی چانگان

لوازم یدکی چانگان

چانگان یک شرکت تولید کننده ی یک اتوموبیل دولتی چینی است. فعالیت اصلی آن تولید خودروهای سواری، ون های کوچک وکامیون های سبک است. از شرکت چانگان موتور می توان تحت عنوان بزرگ ترین و بهترین شرکت طراحی بدنه و موتور شرکت فورد یاد کرد. این شرکت یکی از چهار خودروساز بزرگ و موفق در کشور چین است که اتوموبیل هایی با طراحی های متنوع و کیفیت بالا ارائه می دهد و خوشبختانه در سال 2015 در میان رقبای چینی خود مقام اول را در کسب رضایت مشتریان به خود اختصاص داد.

 

اهمیت لوازم یدکی برای خودرو

ممکن است با گذشت زمان احتیاج به تعویض قطعه و یا قطعات خودروی خود داشته باشید. در صنعت خودرو سازی بعد از تولید ماشین های با کیفیت، لوازم یدکی مرغوب حرف اول را می زند. وجود قطعات یدکی که به راحتی در دسترس باشد به شرکت امکان می دهد اهداف تولید را برآورده کند و یا حتی فراتر رود. قیمت زیاد و کمبود لوازم یدکی و یا دسترسی سخت به آن ها می تواند از نقاط ضعف این برندد باشد. در این مقاله می خواهیم راجع به قطعات یدکی تعدادی از مدل های برند چانگان بپردازیم.

 

لوازم یدکی چانگان مدل CS35

بدنه ی این مدل از چانگان دارای خطوط زاویه داری است که بسیار فریبنده و شیک طراحی شده است. این کراس اوور چینی با خطوطی که در جلو دارد چهره ای عصبانی به خود گرفته است. متاسفانه مقدار فضای موجود در صدوق عقب این ماشین اصلا قابل توجه نیست. در رده ماشین هایی مثل این مدل که قیمت بالا هستند، این مدل از چانگان آپشن های خاصی را ارائه نکرده است.

از خصوصیات خوب این ماشین چینی می توان به ظاهر شیک و طراحی زیبا و قابل قبول کابین و مصرف بنزین مناسب آن اشاره کرد. از لوازم یدکی چانگان مدل CS35 می توان از چراغ عقب روی صندوق و گلگیر، مه شکن، جلو پنجره، سپر عقب و جلو و آیینه بغل نام برد.

 

لوازم یدکی چانگان

لوازم یدکی چانگان و مدل های مختلف آن – نمای داخلی چانگان مدل CS35

لوازم یدکی چانگان مدل ایدو

سدان ایدو به شکل ایتالیایی طراحی شده است و از خصوصیات بارز آن می توان به چراغ های بسیار خوش فرم و اسپرت آن و برجستگی هایی که روی کاپوت شکل گرفته است اشاره کرد.این سدان جمه و جور است و مناسب مصارف شهری می باشد. نکته ی قابل توجع در طراحی جلو پنجره ی این خودرو این است که بسیار به سوناتا شباهت دارد که خود می تواند یک نقطه ضعف به حساب بیاید. این خودرو 4 سیلندری با حجم موتور 1.6 لیتری به بازار عرضه شده است. وزن خالص این ماشین 1323 کیلوگرم اعلام شده است و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت است. این ماشین دارای قفل مرکزی، ایموبلایزر است با طراحی فرمان سه حالته با روکش چرمی.

لوازم یدکی این مدل از چانگان عبارتند از: شیلنگ خروجی و ورودی رادیاتور، شیلنگ خروجی و ورودی بخاری، مجموعه ی رادیاتور با متعلقات، کمپرسور کولر، فن رادیاتور، هسته ی اپراتور کولر، دینام، استارت، دسته سیم بخاری، کنترلر سرعت بخاری، سنسور دمای اپراتور، بلبرینگ چرخ جلو، واشر صافی اویل پمپ، تسمه واتر پمپ، ، پمپ هیدرولیک و …

 

لوازم یدکی چانگان

لوازم یدکی چانگان و مدل های مختلف آن – لوازم یدکی چانگان مدل ایدو

 

لوازم یدکی چانگان رائتون CC

چانگان رائتون CC دارای یک پنجره ی پهن و زیبا به همراه چراغ های تیز است که بسیار زیاد  به ماشین ابهت داده است. این ماشین به شدت جوان پسند است. استفاده از جنس پلاستیکی مشکی در کابین این خودرو انتخاب خوبی نبوده است ولی طراحی آن فوق العاده است. هر آپشم رفاهی و ایمنی که بخواهید در این خودرو می توانید مشاهده کنید. می توان ادعا کرد چانگان رائتون CC به نحوی مشابه تویوتا آریون نسل های پیش است که به شدت در ایران طرفدار پیدا کرده بود و جذابیت زیادی داشت. از لوازم یدکی تولید شده توسط شرکت چانگان برای این مدل می توان به کنترلر سرعت بخاری، دینام، مه شکن، سپر عقب و جلو، آیینه بغل، جلو پنجره، سنسور دمای اپراتور اشاره کرد.

 

لوازم یدکی چانگان

لوازم یدکی چانگان و مدل های مختلف آن – لوازم یدکی چانگان رائتون CC

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *