مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

بررسی و معرفیBrilliance C3

بررسی و معرفیBrilliance C3

بررسی و معرفیBrilliance C3

رونمایی از خودرو Brilliance C3 در نمایشگاه اتومبیل شانگهای و با رنگ قهوه ای آغاز شد. مدل مفهومی Brilliance C3 در اصل چهره ی تغییر نام یافته Brilliance Junjie Cross است در سال 2009 ارائه شده است.

قیمت این خودرو از 78.800 یوان شروع می شود و به 89.800 یوان نیز می رسد. پیشرانه‌ی این خودرو ۱.۵ لیتری و با تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم VVT (زمان‌بندی متغیر سوپاپ) است. این خودرو در دو مدل با جعبه‌دنده‌ دستی و خودکار قابل خرید است که قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند. کنسول وسط ، تونل وسط ، شماره گیری و فرمان کاملا جدید است و به نظر می رسد بسیار مدرن تر و گران تر از گذشته می باشد.

کراس اوور در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. Junjie Cross دارای محبوبیت بود، بنابراین طراحی مجدد و تغییرات ظاهری آن در نسخه جدید یعنی Brilliance C3 باید تقاضای زیادی داشته باشد.

مونتاژ نمونه 1.5 لیتری برلیانس C3 با گیربکس اتوماتیک توسط سایپا و در سال 1396 در کشور آغاز شد، اما پس از مدتی، این شرکت تصمیم گرفت تا یک پیشرانه 1.65 لیتری را به همراه یک گیربکس جدید روی این خودرو نصب کند، اما تجهیز خودرو به پیشرانه قدرتمندتر و گیربکس جدیدتر نیز نتوانست فروش برلیانس  C3 کراس را بهبود ببخشد و این خودرو در این رده قیمتی نتوانسته با رقبای سرسختی مانند ساندرو استپ وی رقابت کند.

طراحی ظاهری و بدنه برلیانس  C3

جلوپنجره، مهم‌ترین تفاوت H320 با C3 است چرا که در مدل استاندارد، مستقل از رنگ خودرو، صرفا به‌ صورت نقره‌ای با خطوط عمودی عرضه می‌شود، اما در نسخه‌ی کراس، حالت مشبک و سیاه‌رنگ دارد. جلوپنجره به دلیل حالت صلیبی، با لوگوی برلیانس هماهنگ است و زیبایی خاصی به آن می دهد. طرح کاسه چراغ‌ها بیضی‌شکل است و با  چراغ‌ راهنمای کشیده در قسمت داخلی، تا حدودی زیبا به نظر می‌رسد.

در سپر C3 کراس، از خطوط حجم‌دهنده و پیچیدگی‌های طراحی استفاده زیادی نشده است. این بخش با حداقل هزینه، نوعی قرینه‌ از چراغ‌ها و جلوپنجره را تداعی می‌کند که با فضای خالی در بخش میانی و جایگاه چراغ‌های کوچک در طرفین، ارائه می‌شود.

فضای داخلی خودرو

برلیانس C3 در مقایسه با خودروهایی مانند پژو 206 و 207 از راحتی قابل‌ قبولی برای چهار سرنشین برخوردار است. طراحی مناسب دار انتهای سقف در قسمت عقب اندکی به فضای سر سرنشینان ورود کرده و به همین دلیل ممکن است برای افرادی که کمی قد بلند هستند ناراحت کننده باشد.فضای بار برلیانس C3 معادل 314 لیتر بوده که برتری قابل‌ قبولی نسبت به مدل های مشابه دارد.

ایمنی و کیفیت ساخت

از لحاظ ایمنی، برلیانس C3 از تجهیزات ایمنی استانداردی از جمله قفل مرکزی به همراه كنترل از راه دور، میله ضربه گیر درهای جانبی، قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن سرعت به  ۲۰ کیلومتر بر ساعت، باز شدن خودكار درب‌ها هنگام تصادف، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی صندلی كودك، یادآوری صوتی باز بودن كمربند ایمنی و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر ECU)  استفاده می کند.

 

مشخصات کلی برلیانس کراس سی 3

پیشرانه 4 سیلندر بنزینی 16 سوپاپ
حجم موتور 1498 سی‌سی
قدرت موتور 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
فنربندی جلو مستقل مک فرسون استرات
فنربندی عقب نیمه مستقل محور پیچشی
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
استاندارد آلایندگی یورو 5
ابعاد (طول / عرض / ارتفاع) 4.21 متر / 1.79 متر / 1.512 متر
فاصله بین دو محور 2.58 متر
ظرفیت مخزن سوخت 55 لیتر
حداقل فاصله کف خودرو از سطح زمین 138 میلی‌متر
اندازه تایرهای جلو و عقب R16 205/55
وزن خالص خودرو 1240 کیلوگرم

 

بررسی و معرفیBrilliance C3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *