مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

اطلاعاتی در مورد خودروی برلیانس کراس اوور Brilliance V5

اطلاعاتی در مورد کراس اوور Brilliance V5

اطلاعاتی در مورد خودروی برلیانس کراس اوور Brilliance V5

کراس اوور Brilliance V5 در مارس 2014 وارد بازار روسیه شد. در چین ، Brilliance V5 از اواخر سال 2011 به تولید انبوه رسید. ابعاد کلی این خودرو 4405 میلی متر طول ، 1800 میلی متر عرض و 1627 میلی متر ارتفاع دارد.

عرض چرخ چرخ جلو 1544 میلی متر ، چرخ عقب 1530 میلی متر ، فاصله از زمین 175 میلی متر با لاستیک استاندارد 225 / 55R17 است. وزن کراس اوور به ترتیب در حال حاضر از 1415 کیلوگرم تا 1455 کیلوگرم می باشد و در مخزن سوخت این خودرو 55 لیتر بنزین جای می گیرد.

برلیانس V5 در کارخانه‌جات کمپانی برلیانس در شهر شن‌یانگ، واقع در استان لیائونینگ چین ساخته شده است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم سدان H530 ساخته شده و باید آن را محصول همکاری مشترک برلیانس و کمپانی BMW دانست.

ظاهر مدل V5 به گفته نمایندگان این برند توسط متخصصان پینینفارینا ایجاد شده است که با این وجود تاثیری در شباهت آن با BMW X1 نداشته است. قسمت جلوی کراس اوور چینی با چراغ های بزرگ طراحی شده است. سپر این خودرو محکم و آیرودینامیک می باشد.

تجهیزات اساسی این خودرو در مدل های مختلف شامل دو کیسه هوا ، ABS ، EBD ، ESP و TCS ، سیستم ترمز اضطراری ، تهویه مطبوع ، سیستم صوتی (رادیو ، CD MP3 ، USB ، AUX-IN با 4 بلندگو) ، پنجره های برقی در تمام درها ، سنسور پارکینگ ،سانروف می باشد.

علاوه بر تجهیزات استاندارد ، در نسخه Deluxe از مه شکن ها، گرمکن آینه ، سانروف برقی ، فرمان چرمی ، 8 بلندگو برای سیستم صوتی ، دسترسی بی سیم استفاده می کند.

همچنین سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و فرمان الکتریکی می باشد. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.6 لیتری با 110 اسب بخار قدرت تولید می کند و 151 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور در دقیقه تحویل می دهد.

موتور 4A92S ثمره همکاری مرسدس بنز ، میتسوبیشی و کرایسلر است. از جمله ویژگی های آن می توان به بلوک استوانه آلومینیومی به وزن 19.8 کیلوگرم ، مکانیسم توزیع گاز با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (MIVEC – توسعه یافته توسط میتسوبیشی) و سیستم تزریق سوخت که توسط Bosch با همکاری SHANHAI ساخته شده است.

این موتور با هر دو جعبه دنده دستی 5 سرعته (JW5F18C) ، تولید شده توسط شرکت کامپوننت خودرو Guanzhou ، بر اساس جعبه تویوتا C50 ، و با یک اتومبیل 5 سرعته 5F16S ، تولید شده توسط شرکت Hyundai-Powertech کره ، تولید می شود. که از مبنای طراحی میتسوبیشی استفاده کرده است.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 11.9 ثانیه می باشد. حداکثر سرعت آن نیز 178 کیلومتر در ساعت است.

به علاوه ، کراس اوور بسیار مقرون به صرفه ای می باشد، زیرا طبق گفته سازنده آن در حالت رانندگی در شرایط مختلف 7.2 لیتر با گیربکس اتوماتیک و 6.9 لیتر با گیربکس دستی مصرف می کند.

در مورد سیستم تعلیق Brilliance V5 ، قسمت جلویی یک فنر مستقل از نوع MacPherson با میله های آنتی رول بار است و قسمت عقب آن یک فنر نیمه وابسته (پرتو) با نوار آنتی رول بار می باشد. مکانیزم فرمان به eletroservrivodom مجهز شده است.

با توجه به نتایج تست های تصادف در ضربه جلویی و جانبی ، V5 بالاترین امتیاز را کسب کرد. یعنی 5 ستاره را دریافت نمود. Brilliance V5 با مدل هایی مانند Lifan X60 ، Chery Tiggo، GeelyEmgrand X7 و Haima 7 رقابت می کند.

 

خلاصه:

امکانات و لوازم جانبی برلیانس :

  1. فرمان هیدرولیک
  2. رینگ آلومینیومی 17 اینچی
  3. قفل شدن خودکار درب ها در سرعت
  4. سانروف
  5. سیستم ورود بدون کلید
  6. روکش چرمی صندلی ها
  7. صندلی راننده قابل تنظیم در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت
  8. سنسور پارک در عقب
  9. باز شدن خودکار درب ها هنگام تصادف
  10. شیشه های بالابر برقی
  11. چراغ مه شکن جلو و عقب
  12. سیستم تهویه مطبوع دستی
  13. آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن
  14. غربیلک فرمان با روکش چرمی و کنترل سیستم صوتی
  15. فیلتر هوای اتاق
  16. دستگیره داخلی درب ها آبکرومی

 

اطلاعاتی در مورد خودروی برلیانس کراس اوور Brilliance V5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *