مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

راهنمای خرید قطعات جلوبندی ام وی ام (MVM)

راهنمای خرید قطعات جلوبندی ام وی ام (MVM)

درست است که ستون اصلی خودرو شما چرخ ها و شاسی های آن هستند که تحت قالب زیربندی به فعالیت خود می‌پردازند، اما باید توجه داشته باشید که سکان هدایت خودروی شما مجموعه قطعاتی است که در ایران و به صورت عرفی جلوبندی خودرو نامیده می‌شوند، این قطعات بسیار مهم در حفظ ایمنی حرکت خودروی شما نقش بسیار بسزایی را بازی می‌کنند.

مکانیک های مختلف همیشه نسبت به بازدید از این مجموعه قطعات و تعویض قطعات آنها تاکئید بسیار ویژه‌ای دارند، چرا که عدم توجه به این قطعات در خودروهای مختلف می‌تواند حوادث بسیار زیادی را برای خودرو به هنگام حرکت به وجود آورد.

تمامی وسایل نقلیه جهان از این مجموعه وسایل استفاده می‌کنند، در این پست وبلاگی شما با وبسایت برلیانس گیل همراه است تا به صورت تخصصی با راهنمای خرید قطعات جلوبندی ام وی ام آشنا شوید، تا انتهای این پست وبلاگی با ما همراه باشید.

قطعات جلوبندی ام وی ام دقیقا از چه مواردی تشکیل می‌شود؟

قطعات بسیار زیادی در جلوبندی خودرو وجود دارند، این قطعات نیز هریک وظیفه بسیار سنگینی را برای فعالیت خود برعهده دارند اما به صورت خلاصه می‌تواند مجموعه قطعات و کاربرد آنها را به شیوه زیر دسته‌بندی کرد:

پلوس

این وسیله مهم در جلوبندی وسایل نقلیه وجود دارند تا هدایت مسیر چرخ ها را برعهده داشته باشند، فعالیت آنها نیز به صورت کلی براساس بلعکس است و هنگامی که این قطعات دچار خرابی شوند هریک از چرخ ها ممکن است به سمتی بروند و به صورت کلی در عرف می‌گویند که ماشین پلوس بریده است.

شلنگ هیدرولیک

این قطعه یکی از موارد مرسوم و جدیدی است که در دنیای خودرو وجود دارد، خودروهایی با فرمان هیدرولیک با استفاده از روغن هیدرولیک تغییر مسیر خود را انجام می‌دهند و این روغن با استفاده از یک پمپ موجود در روی شلنگ خود، به فرمان برای استفاده از این روغن کمک می‌کند، در خودرو های هیدرولیک اگر میله و شلنگ این وسیله دچار آسیب شود روغن فورا به بیرون ریخته می‌شود.

بلبررینگ

این قطعه نیز همانطور که از نامش پیداست یک قطعه دایره‌ای شکل است که مملو از تعداد زیادی ساچمه درون خود است، این قطعه چرخش چرخ های ماشین را برعهده دارد و در صورت شکستگی های حاد، یک صدای ناهنجار را به همراه شکستن ساچمه ها با خود به همراه دارد

جعبه فرمان

سکان هدایت تمامی این قطعات که دستور را از سوی فرمان با خود دریافت می‌کند برعهده این قطعه است، این وسیله به صورت عمدتا برقی فعالیت دارد و جهت دهی قطعات را براساس فرمان متصدی اصلی خود یعنی رانند برعهده دارد، با خرابی این قطعه بسیار مهم عملا ماشین امکان دریافت فرامین شما را نخواهد داشت.

جلوبندی خودروی ام وی ام

کمک فنر های جلو

تکانش های بسیار زیاد اتاق خودرو و تنظیم ضربات وارده به چرخ ها برای جلوگیری از آسیب های سنگین برعهده این قطعه است، علاوه بر این مسئله هندلینگ ماشین نیز تاحدود زیادی به سلامت این قطعه بستگی خواهد داشت.

سلامتی این قطعات ضامن حفظ سلامتی سرنشینان خودرو خواهد بود، اما باید توجه داشته باشید که تنها نبود صدا یا خرابی های جزئی نباید باعث بررسی شما شود، شما حتما باید دربازه های زمانی مشخصی نسبت به بررسی سلامت این قطعات در جلوبندی خودرو خود اقدام کنید و از آنها غافل نشوید.

برای خرید قطعات جلوبندی خودروی ام وی ام باید چه مواردی را مدنظر داشته باشیم؟

خریدی به صرفه و اصولی برای قطعاتی که تا سالیان متمادی خدمت شایان ذکری را به شما ارائه دهند بسیار خوشایند است، اما در خرید خود همیشه باید مواردی را مدنظر داشته باشید که توجه آنها خالی از لطف نخواهد بود، برای تجربه سودمند خرید قطعات جلوبندی ام وی ام بهتر است به ترتیب موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • خرید نمونه های اصلی قطعات جلوبندی: از اهمیت این وسایل هرجه بگوییم کم است، بهتر است هنگام خرید خود دقیقا توجه داشته باشید که محصولات مدنظر شما توسط تولیدکننده اصلی عرضه شده‌اند یا خیر، قیمت مناسب را به تنهایی فدای کیفیت قطعات موردنیاز ماشین خود نکنید.
  • از خرید نمونه های کارکرده پرهیز کنید: ممکن است به هنگام خرید خود با قطعات کارکرده‌ای مواجه شوید که قیمت بسیار مناسبی را دارند، اما برای شما معلوم نیست که این قطعات کی خراب می‌شوند و قبل از خرید شما دقیقا به چه میزانی کارکرده‌اند، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تهیه این قطعات به صورت کامل و مطلق خودداری کنید.
  • قطعات آسیب دیده را در بازار به هیچ وجه نخرید: بسیاری از قطعات در بازار وجود دارند که به دلیل خرابی های معمول باید به کارخانه تولید کننده مرجوع شوند، اما این قطعات پس از یک تعمیر جزئی مجدد به فروش گذاشته شده‌اند و شاید هم اختلاف قیمتی با نمونه های دیگر نداشته باشند، سعی کنید از تهیه قطعات آسیب دیده و دارای جای جوش کاملا خودداری کنید.
  • سعی کنید همیشه خرید خودرا نزد فروشگاه های مطمئن انجام دهید: انجام این کار اطمینان بسیار بیشتری را به شما اعطاء می‌کند و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای جلوگیری از تعمیرات سنگین خودروی شما است، هیچ وقت قیمت را فدای کیفیت قطعات خودروی خود نکنید.

وبسایت برلیانس گیل مفتخر به حضور شما است و با حسن شهرت و سابقه بسیار خود در ارائه خدمات پیرامون خرید لوازم جلوبندی ام وی ام با تمامی موارد بالا آماده دریافت سفارشات قطعات موردنیاز شما و تامین آن در کمترین زمان ممکن است.

آیا توجه به سلامت اکسل نیز درخودرو مهم است؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است، اکسل محور تعادل اصلی خودروی شما است و برای حفظ سلامت این قطعه بسیار باید کوشید، اگر این وسیله دچار آسبب شود عملا تمامی قطعات نیز در مدت کوتاهی دچار فرسایش می‌شوند و هیچوقت نباید اکسل را یک قطعه مادام العمر قلمداد کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر خودروی شما از نوع دیفرانسیل جلو است حتما همراه با چک کردن جلوبندی، سلامتی دیفرانسیل خودروی خودرا نیز باید مدنظر قرار دهید، در خودروهای دو دیفرانسیل نیز این مسئله کاملا صادق است و در این شرایط جلوبندی خودروی شما حامل یک قطعه بسیار مهم به نام دیفرانسیل است.

خرید قطعات جلوبندی خودروی ام‌وی‌ام

کلام آخر خرید قطعات جلوبندی خودروی ام وی ام

از اینکه تا انتهای این نوشتار با وبسایت برلیانس گیل همراه بودید بسیار مفتخریم، در این نوشتار به بررسی کامل شرایط خرید لوازم جلوبندی خودروی ام وی ام پرداختیم و مواردی عمومی را برای تمامی وسایل نقلیه سواری نیز به خدمت شما ذکر کردیم.

درصورتی که به این قبیل دانستی های مهم علاقه دارید از شما دعوت می‌کنیم تا از سایر پست های وبلاگی برلیانس گیل دیدن فرمایید و با درج نظرات خود ما را در ارائه خدمات تخصصی بهتری یاری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *