مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

مقایسه جامع ساینا و کوییک

مقایسه جامع ساینا و کوییک

در سال های گذشته با به روزرسانی خودروی پراید که به دلیل قیمت بهتر بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود، خودروی ساینا و خودروی کوییک پا به عرصه گذاشتند. هردوی این دو خودرو هم خانواده پراید هستند و با متوقف شدن تولید پراید فروش بسیار بالایی دارند. در صورتی که قصد خرید خودرو دارید و بین انتخاب ساینا و کوییک سردرگم هستید تا انتهای این مطلب با برلیانس گیل همراه باشید.

معرفی خودروی ساینا

حدود 15 سال بعد از تولید و عرضه پراید در بازار، شرکت خودروسازی سایپا تصمیم گرفت محصولی جدید و ارتقا یافته ای بر پایه پراید را وارد میدان کند. در نتیجه عرضه خودرویی به نام تیبا در سال 88 کلید خورد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. بعد از این شرکت سایپا در سال 95 اقدام به طراحی و عرضه نسخه فیس لیفت تیبا نمود که این نسخه با نام “ساینا” وارد بازار شد. ساینا به دلیل طراحی ظاهری جذاب تری که نسبت به تیبا داشت مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و از نظر قیمت تبدیل به رقیبی برای پژو405 گردید.

معرفی خودروی کوییک

خودروی کوییک که در سال 95 به بازار عرضه شد هاچ بکی کوچک است که برای تردد شهری طراحی گردید. این خودرو که فیس لیفت تیبا هاچ بک به شمار می رود طراحی ظاهری جذاب تری نسبت به تیبا2 دارد. سایپا سعی کرده که با تغییر و ایجاد جزئیات کوچکی مثل افزایش ارتفاع در خودروی کوییک، آن را به یک کراس اور کوچک تبدیل کند. در ادامه به مقایسه خودروی کوییک و ساینا خواهیم پرداخت.

خودروی کوییک

مقایسه ویژگی های فنی ساینا و کوییک

به طور کلی دو خودروی ساینا و کوییک از نظر فنی تفاوت های چندانی ندارند. هردوی این خودروها با حجم موتور 1503 سی‌سی، گیربکس دستی 5 سرعته، پیشرانه 4 سیلندرخطی M15 یورو4 و حداکثر قدرت 87 اسب بخار تولید و عرضه می شوند. تنها تفاوت این دو خودرو از لحاظ فنی در مصرف سوخت، شتاب و حداکثر سرعت به شرح زیر می باشد:

ویژگی فنی / نام خودرو خودروی کوییک

خودروی ساینا

مصرف سوخت 7.14 7.02
شتاب 13 ثانیه 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت 175 کیلومتر بر ساعت

 

تجربه سواری در خودروهای کوییک و ساینا

از آن جایی که این دو خودرو از نظر ظاهری و فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند در نتیجه تجربه سواری در خودروی ساینا و کوییک چندان متفاوت نخواهد بود و اختلاف سواری مشهودی بین آن ها وجود ندارد. اما به دلیل ابعاد بدنه بزرگتر کوییک نسبت به ساینا، ارتفاع بلندتر آن و نوع غربیلک فرمان راننده حس بهتری در هنگام رانندگی دارد و تسلط بر رانندگی و جاده را بهبود می بخشد. برای خرید بهترین لوازم جانبی کوییک و ساینا می توانید به برلیانس گیل مراجعه کنید.

مقایسه طراحی در خودروی کوییک و ساینا

در طراحی خودروی ساینا حالت محافظه کارانه ای در پیش گرفته شده و برخلاف خودروی کوییک، شاخصه های خانوادگی در آن بیشتر نمود پیدا کرده اند. در طراحی خودروی کوییک برخلاف ساینا شاخصه های جوان پسندانه بیشتر مشاهده می شود. مثلا طرح شش ضلعی موجود بر هواکش روی سپر و یا حالت های لبه پایین آن که اشاره ای به خودروهای اسپرت دارد و هیجان بیشتری را در جوانان ایجاد می کند. از طرفی طراحی گلگیرها، چراغ ها و درپوش موتور دو خودروی ساینا و کوییک تفاوت چندانی ندارند و تقریبا یکی هستند.

در طراحی نمای عقب دو خودرو تفاوت هایی وجود دارد. در طراحی نمای عقب خودروی کوییک برداشت هایی از خودروهای BMW مشاهده می شود و به دلیل فرم هاچ بکی که دارد جذاب تر به نظر می رسد. این درحالی است که طراحی عقب خودروی ساینا نسبت به کوییک متواضع تر بوده و وقار خاصی به این خودرو بخشیده است.

به طور کلی نمی توان این دو خودرو را از لحاظ ظاهری نسبت به یکدیگر برتر دانست؛ زیرا در طراحی هرکدام از این خودروها معیارهای متفاوتی مثل جوانانه بودن یا طرح خانوادگی در نظر گرفته شده که هرکدام در جای خود می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

مقایسه امنیت کوییک و ساینا

کوییک و ساینا در امنیت نیز مانند سایر فاکتورهای ذکر شده تفاوت های زیادی با یکدیگر ندارند. از آن جایی که هردو خودرو نمونه ای به روزرسانی شده از پراید می باشند سطح امنیت بالاتری نسبت به پراید دارند اما به طور کلی امنیت کوییک و ساینا در حد خودروهای امروزی نیست. با این حال هر دو خودرو مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو هستند و مجهز به سیستم ترمز ABS  و  EBDنیز می باشند. از دیگر تجهیزات ایمنی خودروی کوییک و خودروی ساینا می توان به سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، قفل کودک وکمربند ایمنی قابل تنظیم اشاره نمود.

خودروی ساینا

مقایسه دو خودرو از نظر تجهیزات رفاهی

شرکت سایپا برای ماشین های ارزان قیمتی مثل کوییک و ساینا تجهیزات و امکانات مناسبی را ارائه نمی داد. با ظهور رقبای چینی در زمینه تولید خودرو سایپا نیز دست به کار شد و تصمیم گرفت خدماتی را برای خودروهای اقتصادی خود ارائه دهد. در نتیجه خودروی ساینا دنده ای را در دو مدل آپشنال و معمولی روانه بازار کرد. مدل آپشنال با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به معمولی امکانات قابل قبول را ارائه می دهد. خودروی کوییک نیز از این قافله عقب نماند و در دو مدل دنده ای و اتوماتیک وارد بازار شد. مدل اتوماتیک این ماشین هاچ بک خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد.

به طور کلی در مدل های پایه خودروی ساینا و خودروی کوییک تجهیزات و امکانات خاصی به مشتریان ارائه نمی شود و هردو در یک سطح هستند. اما نمونه آپشنال ساینا نسبت به کوییک اتوماتیک خدمات بیشتری مثل سامانه مولتی مدیا، دوربین عقب، مانیتور اندروید ساینا و کوییک و… را ارائه می دهد.

جمع بندی

خودروی ساینا و خودروی کوییک به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که نسبت به سایر خودروهای موجود در ایران دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. به طور کلی این دو خودرو برتری چندانی نسبت به یکدیگر ندارند و بهتر است بر اساس نیازهای خود بین کوییک و ساینا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به دلیل ایرانی بودن این دو خودرو لوازم جانبی آن ها به راحتی در کشور پیدا می شود. اما برای این که تجربه خوبی از خرید داشته باشید و لوازم را با قیمت مقرون به صرفه تری خرید کنید برلیانس گیل در خدمت شماست. آینه تاشو برقی ساینا و کوییک، تیغه برف پاک کن کوییک، کروز کنترل ساینا و سایر لوازم جانبی این دو خودرو در برلیانس گیل موجود می باشد. برلیانس گیل برای خریدی امن و مطمئن در کنار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *