مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

8 ماشین خارجی پرطرفدار در ایران را بشناسید.

پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران

همان‌طور که می‌دانید چین، امارات و کره جنوبی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده خودرو به ایران محسوب می‌شوند اما با وجود این تنوع در منابع واردات، بازار خودروهای پرمیوم و لوکس در ایران هنوز هم با محدودیت‌هایی مواجه است اما همچنان بازار خریدوفروش خودروهای خارجی کارکرده داغ است!

در این میان، اعتماد به محصولات چینی در بین خریداران بسیار کمرنگ است. در واقع بسیاری از مشتریان، با وجود بودجه‌ای مشابه، ترجیح می‌دهند خودروی کارکرده اما از برندی معتبرتر را انتخاب کنند. به همین دلیل، مطالعه و آگاهی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران، به خریداران کمک خواهد کرد تا تصمیم‌گیری بهتری در خرید خودروی مناسب برای خود داشته باشند پس با ما همراه باشید.

هیوندای النترا

هیوندای النترا اولین بار در سال 1384 به بازار خودروی ایران وارد شد. این خودرو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ایران و جهان محسوب می‌شود. از ویژگی‌های مثبت هیوندای النترا می‌توان به طراحی ظاهری عالی، استهلاک پایین، بازار خریدوفروش پررونق، کیفیت سواری قابل قبول و خدمات پس از فروش در دسترس اشاره کرد.

امکانات و آپشن‌های مهم و کاربردی هیوندای النترا شامل سیستم کلید هوشمند، استارت دکمه‌ای، برخورداری از سیستم ضدسرقت، ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار و کمربند پیش کشنده، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) با تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک پارک جلو و عقب، حسگر باران، و درب صندوق‌عقب هوشمند می‌شود.

کیا اپتیما

خودروی کیا اپتیما، با ظاهری بسیار زیبا و جذاب، در عرض کمترین زمان به یکی از محصولات پرفروش شرکت کیا تبدیل شده است. طراحی خلاقانه و مجذوب‌کننده‌ی بدنه و داخل کابین این خودرو، آن را به یک رقیب قوی برای هیوندای سوناتا تبدیل کرده است. در نسل‌های جدید، آپتیما با افزودن آپشن‌های بیشتر، برای ارمغان زیبایی و کارایی بیشتر این خودرو اقدام شده است.

هر جزء از این خودرو بادقت و ابتکار طراحی شده و به همین دلیل، هزینه و زمان زیادی در ساخت آن صرف شده است. از چراغ‌های جلو گرفته تا سپر، هر جزء از این خودرو به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب طراحی و تولید شده است. اپتیما نه‌تنها در کره‌ی جنوبی، بلکه در کشور ما نیز به دلیل طراحی منحصر به فرد و عالی خود، جایگاه ویژه‌ای در بازار به خود اختصاص داده و توانسته است مورد استقبال و تحسین بسیاری از مشتریان قرار گیرد.

خودرو کیا اپتیما انبوه آپشن‌ها و تجهیزات استاندارد را دارد و از طراحی داخلی شیک و به نسبت جادار برخوردار است. دسترسی به آپشن‌های کمک به راننده در تمامی تیپ‌ها و استفاده آسان از کامپیوتر خودرو از دیگر مزایای کیا اپتیما است. بعلاوه آپشن‌های راحتی دیگری هم از جمله نمایشگر نقاط کور بر روی مانیتور برای تمامی مدل‌های کیا اپتیما به طور استاندارد ارائه شده است.

لازم به ذکر است که امکانات جذاب و کاربردی دیگری از جمله سانروف پانوراما و سیستم تهیه مطبوع صندلی‌ها هم در طراحی و ساخت خودرو کیا اوپتیما دیده می‌شود. جالب است بدانید که حتی تیپ‌های پایین‌تر و ارزان‌تر کیا اپتیما نیز تمرکزشان را بر روی لوکس بودن آپشن‌های این خودرو کم نکرده‌اند.

هیوندای سانتافه

سانتافه از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تولید شده توسط کشور کره است. محبوبیت هیوندای سانتافه در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی خودرو کشور ایران بر کسی پوشیده نیست و میزان فروش بالای این خودرو سطوح دیگر بازار خودرو را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای ساخت و عرضه‌ی این خودروی باکیفیت و با امکانات تولیدکنندگان کره‎ای تمام تلاش خود را به کار بسته و موفق هم بوده‌اند.

تصویر خودرو سانتافهخودروی هیوندا سانتافه می‌تواند راحتی و آسایش را در هنگام سفر برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورد. مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات سانتافه عبارت‌اند از: رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم مالتی مدیا، رادار تغییر لاین دفلاک، دکمه کنترل حرکت در سراشیبی DBC، سیستم کنترل پایداری، سقف پانوراما، اتو پارک، گرمکن فرمان، اتوهلد، درب صندوق عقب هوشمند، سیستم صوتیESP و….

کیا سراتو

یکی از خودروهای تولید شده توسط برند کیا، کیا سراتو است که در بازارهای خودروی ایران و جهان پرفروش و محبوب واقع شده است. از ویژگی‌های مثبت کیا سراتو می‌توان به برخورداری از کابین و صندوق جادار، امکانات ایمنی و رفاه مناسب، فضای داخلی مدرن و باکیفیت و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.

در کل کیا سراتو از آن دسته خودروهای لوکسی است که می‌تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. لازم به ذکر است که یکی از دلایل محبوبیت بالای کیا سراتو طراحی ظاهری شیک و زیبای آن است. خوب است این نکته را هم بدانید که تمامی مدل‌های خودرو سراتو در حفاظت از سرنشینان بزرگسال هنگام حوادث امتیاز 90 درصد را کسب کردند.

مدل‌های سراتو مجهز به ترمز اضطراری خودکار با هشدارهای برخورد روبه‌جلو، کمک حفظ خطوط، کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل، کمک به حرکت در سربالایی، سیستم هشدار برخورد نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم هشدار فاصله پارک، مانیتور دید عقب و کیسه‌های هوا هستند.

هیوندا سوناتا

ماشین زیبای هیوندا سوناتا از خودروهای کره‌ای بسیار محبوب است که در جهان محبوبیت و فروش بالایی داشته است و در بازار ایران هم یکی از پرطرفدارترین هاست. در میان انواع مختلف این خودرو، هیوندا سوناتای نسل ششم که به YF هم معروف است از محبوبیت بالاتری برخوردار شده است.

از جمله آپشن‌ها و تجهیزات مهم هیوندا سوناتا می‌توانیم به ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم هوشمند نیروی ترمز (EBD)، مدیریت تعادل (VSM)، کنترل لغزش (TCS)، سنسور پارک عقب و ترافیک، همراه ترمز کمکی  (BA)، سنسورهای پیرامون بدنه، ترمز خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هدایت هوشمند بین خطوط، تماس خودکار با پلیس یا فوریت‌های پزشکی به هنگام حادثه، هشدار نقطه‌ی کور و تعویض لاین و حفظ خودرو در شیب اشاره کنیم.

رنو تلیسمان

هرچند که رنو تلیسمان در دسته‌ی خودروهای نیمه لوکس قرار دارد اما علاوه‌بر طراحی بسیار زیبایش، از لحاظ فنی نیز به بسیاری از آپشن‌های کاربردی و امکانات مناسب مجهز شده است. این آپشن‌های مفید که در بخش‌های مختلف خودرو رنو تلیسمان تعبیه شده‌اند موجب عملکرد بهتر ماشین، ایجاد امنیت و راحتی بالا برای سرنشینان می‌شوند. در نتیجه رنو تلیسمان به خودرویی کارآمد و پرطرفدار در ایران تبدیل شده است.

خودرو رنو تلیسمان کیفیت ساخت بالایی دارد و آپشن‌ها و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد اکثر نیازهای شما برای داشتن یک خودرو لوکس و مناسب را پاسخگو است و امروزه می‌بینیم که این خودرو حتی نظر سخت‌پسندان را نیز به خود جلب کرده است.

هیوندای اکسنت

تصویر هیوندا اکسنت
خودروی هیوندا اکسنت  به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مثبتی همچون مصرف سوخت پایین جز پرفروش‌ترین خودرو های جهان محسوب می‌شود. ظاهر لوکس و شیک این خودرو سبب محبوبیت و جذابیت بالای آن شده و در بازار کشورمان ایران نیز خواهان زیادی دارد.

از امکانات هیوندا اکسنت می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، کنترل فشار باد چرخ‌ها TPMS ،ABS ، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم مدیریت پایداری VSM، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، حسگر باران، دوربین دید عقب، صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

رنو کپچر

رنو کپچر از سال 2015 به بازار کشور ایران راه یافت و در همان ابتدای ورود طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و با استقبال بالایی رو به رو شد. یکی از دلایل این مشهوریت زودهنگام قیمت مناسب این خودرو بود که متاسفانه اکنون شاهدیم که رشد قیمت شدیدی داشته است. این خودرو یک ماشین لوکس با طراحی منحصر به فرد اروپایی محسوب می‌شود که از بهترین گزینه‌ها برای رفت و آمدهای شهری به حساب می‌آید.

از آپشن‌های رنو کپچر می‌توان به ضد قفل، کروز کنترل، سنسور باران، کنترل پایداری، ترمز کمکی، اتولایت و… اشاره کرد.

سخن پایانی

امروزه قیمت خودروهای وارداتی به شدت افزایش یافته است اما با این حال، بسیاری از افراد هنوز هم ترجیح می‌دهند خودروهای خارجی را به جای ماشین‌های داخلی خریداری کنند. دلیل اصلی این انتخاب به ناکامی خودروسازان داخلی در برآورده کردن نیازهای مشتریان و نزولی بودن سرعت رشد کیفیت خودروهای ایرانی باز می‌گردد. تفکر بسیاری از افراد این است که آزادسازی واردات خودروهای خارجی توسط دولت می‌تواند راهی برای بهبود اوضاع بازار خودرو در ایران باشد. این کار می‌تواند به افزایش رقابت و بهبود کیفیت خودروهای تولید داخلی نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *