مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در چیست؟

تفاوت دیگنیتی پرایم و رستیژ + تصویر خودرو دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی، خودروی کراس اوور کوپه‌ است و توسط گروه بهمن در ایران به بازار عرضه می‌شود. طراحی جذاب و جوان پسند این خودرو باعث شده است تا در نسخه پرایم خود بتواند بسیار مورد استقبال مردم، به ویژه جوانان، قرار گیرد. پس از عرضه موفق نسخه پرایم، گروه بهمن تصمیم گرفت نسخه‌ای با توانایی‌های قدرتمندتر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ به بازار عرضه کند.کراس اوورها در سال‌های اخیر در بازار ایران نیز به نسبت بالایی از تقاضا برخورده و از محبوبیت زیادی برخوردارند.

در گذشته ما شاهد ورود زیاد خودروهای کراس اوور به ایران بودیم، و یکی از موفق‌ترین مدل‌ها که توسط شرکت بهمن موتور به بازار عرضه شده، دیگنیتی نام داشت. این مدل در اصل محصولی از شرکت چینی دانگ فنگ به نام دانگ فنگ ix5 می‌باشد.در این مطلب از برلیانس گیل قصد داریم به مقایسه این خودروها بپردازیم و خواهیم دانست تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در چیست؟

طراحی ظاهری دیگنیتی پرایم و پرستیژ

درست است که دو خودروی دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری شباهت‌هایی به یکدیگر دارند، اما تفاوت‌های کوچکی در طراحی‌شان وجود دارد که از یکدیگر متمایز می‌شوند.در قسمت جلوی خودرو، دیگنیتی پرستیژ دارای یک طراحی سپر جلو با تفاوت‌های مهم نسبت به دیگنیتی پرایم است. چراغ‌های پایین سپر در دیگنیتی پرستیژ به داخل کشیده‌تر هستند که ظاهر آن را در مقایسه با دیگنیتی پرایم بهبود می‌بخشد.در قسمت جانبی، تفاوت اصلی در رینگ‌های ۲۰ اینچی نسخه پرستیژ با رینگ‌های ۱۸ اینچی نسخه پرایم است.این رینگ‌های مشکی رنگ باعث افزایش جذابیت ظاهری خودرو می‌شوند.

جالب است بدانید که طراحی پنجره کهکشانی در قسمت جلویی و لوگوی وسطی در آن شباهت‌هایی به محصولات شرکت مرسدس‌بنز دارد.در بخش عقب خودرو، دیگنیتی پرستیژ دارای دیفیوزر مشکی است که متفاوت از دیفیوزر نقره‌ای دیگنیتی پرایم است. همچنین، در نسخه پرستیژ دو عدد اگزوز دوبل در هر طرف قرار دارد، در حالی که در نسخه پرایم از یک خروجی استفاده می‌شود. اگرچه داشتن دو عدد اگزوز دوبل برای خودروی چهارسیلندر ضروری نیست، اما به تفاوت‌های ظاهری این دو نسخه اضافه ارزش می‌دهد.اما همچنان در بخش پشتی نیز یک تطابق دیگر در طراحی چراغ‌های عقب وجود دارد که الهام گرفته از پورشه ماکان مدل ۲۰۱۹ به بالا است. به طور کلی، ابعاد دیگنیتی پرستیژ نسبت به پرایم کمی بزرگ‌تر شده و تغییرات ظاهری کمی به‌وجود آمده است. این دو خودرو چینی به نسبت رقبا، ظاهری بسیار جذاب دارند.

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در چیست + تصویر دیگنیتی پرستیژ از نمای جلو

طراحی ظاهری دیگنیتی پرستیژ

طراحی داخلی دیگنیتی پرایم و پرستیژ

در واقع، دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ داخل کابین تفاوت‌های چشمگیری ندارند. تفاوت واحدی که مشهود است، وجود پشت آمپر تمام دیجیتال در نسخه پرستیژ در مقایسه با نمایشگر آنالوگ نسخه پرایم است. با این حال، فضای داخلی این دو خودرو برای ارائه کیفیت قابل قبولی طراحی شده است. جنس اکثر قسمت‌هایی که با دست در تماس هستند، از چرم و پلاستیک نرم تشکیل شده‌اند و به راحتی تجربه خوبی از رانندگی با این دو کراس‌اوور کوپه ایجاد می‌کنند.متأسفانه، مانند بخش خارجی، در داخل نیز تغییرات طراحی چینی به چشم می‌خورد. برای مثال، طرح فرمان شباهت بسیاری به طراحی فرمان محصولات مرسدس بنز دارد.

کنسول مرکزی از طرح مشکی پیانویی بهره‌می‌برد، که با گذر زمان ممکن است خطوط و خش‌هایی روی آن ایجاد کند و این موجب زشت شدن داخل کابین می‌شود. یکی از نقائص واضح این خودرو در کیفیت دوربین‌های جانبی آن است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست.در طراحی داشبورد، ما یک نمایشگر ۱۲ اینچی مشاهده می‌کنیم و دکمه‌های کنترل سیستم تهویه مطبوع به صورت دیجیتال در زیر این نمایشگر قرار دارند. اما این مورد ممکن است باعث پرت شدن حواس رانندگان در حین رانندگی شود.برای طراحی قسمت عقب برای سرنشینان، فضای پا و سر در داخل دو خودروی دیگنیتی پرایم و پرستیژ مناسب و قابل قبول است.بنابراین، سرنشینان عقب حتی در سفرهای طولانی نیز اذیت نمی‌شوند. به طور کلی، تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در طراحی داخلی تقریباً نامشهود است.

تفاوت ماشین دیگنیتی پرایم و پرستیژ + تصویر طراحی داخلی پرستیژ

طراحی داخلی پرستیژ

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم و پرستیژ

در مورد تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در این بخش باید گفت که بیشترین تفاوت بین این دو خودرو در بخش فنی وجود دارد. دیگنیتی پرایم به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک نوع CVT به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.در مورد مصرف سوخت دیگنیتی پرایم به صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. این عدد منطقی به نظر می‌رسد و نشان دهنده‌ی شرایط مطلوبی است. اما درباره‌ی گیربکس CVT نیز انتقاداتی وجود دارد. قدرت پیشرانهٔ دیگنیتی پرایم نیز از جمله‌ نقص‌هایی بود که به آن وارد شده بود. این خودرو از جنبهٔ ظاهری اسپرت به نظر می‌رسد اما رانندگی جذابی را همراه ندارد.

در مقابل، دیگنیتی پرستیژ دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. تفاوت مهم دیگر دیگنیتی پرستیژ این است که از سیستم پاشش سوخت مستقیم یا GDi بهره می‌برد که این امر نقطه مثبتی برای آن است.همچنین جعبه دنده دیگنیتی پرستیژ نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است که نیروی پیشرانه را به محور جلو انتقال می‌دهد. شتاب دیگنیتی پرستیژ زیر ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی حدود ۸.۵ لیتر اعلام شده است. البته در تست‌های انجام شده، شتاب این خودرو حدود ۱۰.۵ ثانیه برای صفر تا صد کیلومتر در ساعت ارائه داده و مصرف سوخت آن ممکن است در شرایط و توسط عوامل مختلف تا حدودی متفاوت باشد.این تفاوت‌ها می‌توانند مهمترین معیار برای انتخاب بین دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ باشند و به خریداران انتخاب‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرایم و پرستیژ

در بخش آپشن‌ها و امکانات رفاهی، خودروی دیگنیتی پرستیژ همچنان نسبت به دیگنیتی پرایم برتری بیشتری دارد. این خودرو دارای امکاناتی همچون کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، فرمان برقی حساس به سرعت و دکمه‌های کنترلی روی فرمان را دارا است، که بخشی از آپشن‌های دیگنیتی پرایم نیز می‌باشند. اما تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در این بخش، امکانات جدیدی است که در دیگنیتی پرستیژ به چشم می‌خورد که شامل یک سیستم صوتی جدید با برند پایونر، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی و تنظیم صندلی ۱۰ حالته برقی است. این در حالی است که دیگنیتی پرایم تنها تنظیم ۶ حالته را برای صندلی فراهم می‌کند.

فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ + تصویر نمای عقب دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرایم

بازار خرید و فروش دیگنیتی پرایم و پرستیژ

خودروهای کراس‌اور و شاسی بلند در چند سال اخیر جذابیت بیشتری را برای مشتریان ایجاد کرده‌اند، به ویژه خودروهای دیگنیتی که با ظاهری جذاب و امکانات فراوان به توجه بسیاری از خریداران دست یافته‌اند. همیشه تفاوت قیمتی زیادی بین خرید از کارخانه و بازار آزاد وجود دارد اما با وجود خدمات پس از فروش مناسب بهمن موتور و گستردگی تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها در سراسر شهرها، خودروهای دیگنیتی پرایم و پرستیژ یکی از بهترین گزینه‌ها در محدوه دو میلیارد تومان است.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در چیست؟ پاسخ دادیم و این دو خودرو را از جهات مختلف مقایسه کردیم. اگر به ظاهر خودرو اهمیت بسیاری می‌دهید، هر دو نسخه تقریبا یکسان و بدون تفاوت خاصی هستند. اما اگر به پیشرانه اهمیت بیشتری می‌دهید، بهتر است نسخه پرستیژ را انتخاب کنید. امیدواریم که این مطلب از برلیانس گیل برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *