مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

مقایسه تیگو 7 و تیگو 7 پرو

مقایسه تیگو 7 و تیگو 7 پرو و بررسی تفاوت ها

مقایسه تیگو 7 و تیگو 7 پرو

تفاوت چری تیگو ۷ و چری تیگو ۷ پرو + گزینه مناسب برای شما با یک مقایسه جامع

سابقه حضور ماشین‌های چینی در بازار خودروها به سرعت گسترش یافته و انتخاب یک خودروی مناسب از کشور چین هم اکنون یکی از گزینه‌های خوب برای خریداران مختلف در سراسر جهان شده است. خانواده محبوب تیگو از جمله مدل‌های تولیدی این کشور است که شامل تیگو ۵ و تیگو ۷ بوده و اکنون خودروی چری تیگو ۷ پرو با نسل جدیدی از این مجموعه در بازار حاضر شده است.

در کل ماشین‌های تیگو 7 و تیگو 7 پرو از جمله خودروهای چینی هستند که به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند و با ویژگی‌های منحصر به فرد و ظاهر دوست داشتنی خود سروصدای بسیار زیادی به پا کرده‌اند و از همان ابتدا توانستند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو مدل را بررسی کنیم تا اگر قصد خرید ماشین تیگو را دارید در انتخاب خود بهتر تصمیم بگیرید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با مقایسه مشخصات، آپشن‌ها و امکانات چری تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو با این مطلب از فروشگاه اینترنتی برلیانس گیل همراه باشید.

بررسی کلی تیگو 7 و تیگو 7 پرو

چری تیگو ۷ پرو با موتور قدرتمند ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود. این خودرو با موفقیت در بازار ایران و سایر بازارهای جهانی عرضه شده و مورد توجه خریداران قرار گرفته است. طراحی به‌روز، داخلی شیک و امکانات مدرن از ویژگی‌های این خودرو هستند که آن را یک گزینه جذاب برای خرید تبدیل می‌کنند.

از طرفی، تیگو ۷ نیز یک خودروی عالی با امکانات ویژه‌ای است و برخی از خریداران به دلایل مختلف از جمله بودجه محدود، انتخاب این مدل را ترجیح می‌دهند.

طراحی بیرونی تیگو 7 و تیگو 7 پرو

تیگو ۷ در زمان عرضه خود طراحی جذاب و مدرنی داشت و به سرعت توجه خریداران را به خود جلب کرد. بااین‌حال، طراحی تیگو ۷ پرو بسیار به‌روز‌تر و جذاب‌تر شده است. اگرچه برخی ممکن است انتقاد کنند که ظاهر تیگو ۷ پرو به ماشین‌های لوکس دیگری شباهت دارد یا از طراحی‌های خارجی الهام گرفته شده است، اما از نظر ظاهری هیچ ایرادی ندارد. در دنیای خودروسازی امروزی، در نظر گرفتن طراحی‌های مشابه روز به روز عادی‌تر می‌شود.

یکی از تغییرات مهم در طراحی تیگو ۷ پرو در جلوی خودرو قابل مشاهده است. چراغ‌ها باریک‌تر شده و جلوپنجره‌ها بزرگ‌ترند که به طراحی کلی خودرو جذابیت بیشتری بخشیده است. طراحی تیگو ۷ پرو  به نظر لوکس، مدرن و دینامیکی می‌آید.

در جلوی خودرو، پنجره‌های بزرگ به شکل سه‌بعدی طراحی شده‌اند. این تغییرات ظاهری به خودرو جلوه‌ای ویژه داده‌اند.

مقایسه تفاوت‌های ظاهری تیگو 7 با تیگو 7 پرو

تیگو 7: طراحی ظاهری تیگو 7 به عنوان نسل اول این خودروها کاملاً جوان‌پسند و با جلو پنجره‌ایی کهکشانی، چراغ‌های جلویی باریک، و چراغ‌های عقبی که به یکدیگر وصل شده‌اند، جلب توجه می‌کند. این خودرو با طراحی مدرن و لوکس خود با رقبایی همچون فیدلیتی و دیگنیتی رقابت می‌کند.

تیگو 7 پرو: تیگو 7 پرو با طراحی متفاوت از نسل قبلی عرضه شده و تغییرات جذابی در ظاهر دارد. جلوپنجره شش ضلعی مشبک با قطعات کرومی و طراحی سه بعدی از جمله مواردی است که در نگاه اول جلب توجه می‌کند. تیگو 7 پرو ظاهری شاسی بلند و اسپرت دارد.

تصویر خودرو تیگو 7 پرو

خودرو تیگو 7 پرو

بررسی طراحی داخلی تیگو 7 و تیگو 7 پرو

فضای داخلی تیگو ۷ پرو با طراحی ساده و شکیل خود واقعاً چشم نواز است. چرم دورنگی مورد استفاده در داخل خودرو با دوخت‌های طبیعی جذابیت کابین را بسیار افزایش داده است.

یک نمایشگر ۱۲ اینچی در این خودرو وجود دارد که به سبک خودروهای لوکسی از جمله بی ام و طراحی شده است. فرمان خودرو دارای حالت دیکات است و دکمه‌های کنترل کروز و کنترل سیستم صوتی روی آن قرار دارند.

پشت آمپر در تیگو ۷ یک حالت آنالوگ داشت، اما در تیگو ۷ پرو به یک سیستم دیجیتال تغییر کرده و اطلاعات را بر روی یک نمایشگر ۷ اینچی نمایش می‌دهد. دکمه‌های وسط خودرو نیز به سبک بسیاری از خودروهای کراس‌اور جدید طراحی شده‌اند و به شکل پیانویی هستند.

کیفیت و متریال‌های داخلی تیگو ۷ پرو بسیار خوب هستند. پلاستیک بالای داشبورد از نوع پلاستیک نرم است و کابین دارای چرم در بخش‌های مختلف است. این خودرو حتی دارای یک شارژر بی‌سیم در وسط ماشین است که در مدل تیگو ۷ وجود نداشت. همچنین، فاصله دو محور تیگو ۷ پرو بهبود یافته و فضای صندوق عقب نیز بزرگ‌تر و جادارتر شده است.

مقایسه تفاوت‌های داخلی تیگو 7 با تیگو 7 پرو

تیگو 7: کابین تیگو 7 دارای یک داشبورد با خطوط افقی ساده است و از یک نمایشگر عریض برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. بااین‌حال، تزیینات چرم قرمز روی داشبورد و درب‌ها جلوه‌ای جذاب به کابین این خودرو اضافه کرده است.

تیگو 7 پرو: کابین تیگو 7 پرو نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و دارای فضایی شیک و ساده است. از یک نمایشگر عریض بهره می‌برد و تریم‌های چرمی قرمز رنگ جلوه‌ای خاص به کابین می‌دهند. این مدل از نسل قبلی خود و رقبایش در این زمینه پیشی گرفته است.

مقایسه آپشن‌های تیگو 7 با تیگو 7 پرو

تیگو ۷ پرو با نمایشگر ۱۲ اینچی و دسته دنده متفاوت از تیگو ۷ عرضه می‌شود. همچنین، این خودرو دارای امکانات نورپردازی جذاب در قسمت‌های مختلف داخلی است که می‌توانید رنگ‌های آن‌ها را تغییر دهید و حتی بر اساس موسیقی پخش شده نیز رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. همچنین، هر دو صندلی این خودرو دارای تنظیمات برقی هستند.

امکانات تیگو 7 و تیگو 7 پرو

تیگو 7: این مدل دارای آپشن‌هایی چون کروز کنترل، اتوپارک، دوربین‌های 360 درجه، ترمز پارک برقی، دی‌لایت، سقف پانوراما، چراغ‌های زنون، برف پاک‌کن هوشمند، کیلس و استارتر دکمه‌ای، سنسورهای فشار باد تایر، انتخاب حالت رانندگی (اسپرت، اکونومیک)، فرمان برقی، و بسیاری از امکانات دیگر است.

تیگو 7 پرو: این مدل امکانات و آپشن‌های بسیاری را به شما ارائه می‌دهد از جمله کیلیس استارتر، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی با اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، مانیتور 10.25 اینچی، سنسور نور و باران، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سانروف، گرمکن آینه‌های بغل، استارت دکمه‌ای، کنترل فشار باد لاستیک، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، دی‌لایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، گرمکن فرمان، ناوبری، و بسیاری از ویژگی‌های دیگر.

مقایسه توان و ایمنی تیگو 7 با تیگو 7 پرو

تیگو 7: این مدل دارای سیستم‌های ایمنی مانند ABS، EBD، TCS، HHC، DTC، EBA، و ASR است.

تیگو 7 پرو: این مدل نیز از سیستم‌های ایمنی مشابه بهره می‌برد و علاوه‌برآن دارای پیشرانه ارتقا یافته و گیربکس CVT نیز است.

بررسی مزایا و معایب تیگو 7

تصویر خودرو تیگو 7

نقد و بررسی خودرو تیگو 7

مزایا

  • طراحی داخلی جذاب
  • آپشن‌های بیشتر نسبت به رقبا
  • استفاده از زنجیر تایم
  • طراحی جوان‌پسند
  • فضای جادار کابین
  • ایمنی مناسب

معایب

  • افت قیمت زودهنگام
  • حساسیت بالای قوای فنی
  • هزینه‌های بالای نگهداری
  • فقدان قابلیت چهار چرخ محرک

مزایا و معایب تیگو 7 پرو

تصویر تیگو 7 پرو رنگ قرمز

نقد و بررسی خودرو تیگو 7 پرو

مزایا

  • پیشرانه ارتقا پیدا کرده
  • گیربکس جدید CVT
  • امکانات و آپشن‌های کامل
  • طراحی لوکس و مدرن
  • سواری نرم
  • استهلاک پایین
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • شرایط فروش تیگو 7 پرو

معایب

  • عملکرد فنی معمولی
  • قیمت بالا
  • تک دیفرانسیل بودن
  • توان کم موتور نسبت به رقبا
  • دردسرهای نگهداری از پیشرانه‌های توربو

سخن نهایی

با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای خود، شما می‌توانید بین تیگو 7 و تیگو 7 پرو تصمیم بگیرید. تیگو 7 پرو دارای ویژگی‌ها و آپشن‌های بیشتری است و ظاهر لوکس‌تری دارد اما قیمت بالاتری نیز دارد. به علاوه، تیگو 7 پرو از نظر توان و ایمنی نیز بهبود‌هایی داشته است. انتخاب بین این دو مدل بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. در هر صورت، هر دو مدل خودرویی جذاب و مناسب برای خرید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *