مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

لوازم یدکی خودروهای لیفان

لوازم یدکی خودروهای لیفان

آشنایی با خودرو های لیفان

شرکت لیفان در سال 1992 میلادی به عنوان یک تولید کننده انواع موتورسیکلت و خودرو تاسیس گردید. دفتر مرکزی آن هم اکنون در شهر «چونگ چینگ» چین قرار دارد. شرکت لیفان ساخت خودرو های خود را با تولید ون های کوچک و یک سدان آغاز نمود اما طولی نکشید که توانست سهم قابل توجهی از بازار خودرو های سواری در کشور چین و بسیاری از دیگر کشور ها از جمله کشور خودمان را بدست آورد. بنابراین تهیه لوازم یدکی خودروهای لیفان یکی از مهم ترین دقدقه های صاحبان این خودروها است.

لوازم یدکی لیفان 520

لیفان 520  را می‌توان به جرات یکی از اولین خودروهای ساخت چین حاضر در بازار ایران دانست ، اگرچه ظاهر زیبایی ندارد، اما در بازار ایران توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند. این خودروی سدان به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و تنفس طبیعی مجهز شده است که نیروی آن توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و سیستم دیفرانسیل جلو به چرخ های جلوی خودرو  منتقل می شود.

شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 13 ثانیه است  که چندان رقم مناسبی نیست، اما در عوض حداکثر قدرت موتور این خودرو 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه می باشد که تا حدی این ضعف را جبران نموده است . با این پیشرانه و همچنین جعبه دنده خودروی لیفان 520 می توانید سرعت 170 کیلومتر بر ساعت نیز رسید که برای جاده های ایران سرعت بسیار بالایی خواهد بود.

لوازم یدکی خودروهای لیفان

لیفان 520 جزو گروهی از محصولی لیفان می باشد که تمامی قطعات آن نسبت به دیگر خودرو های چینی موجود در بازار از جمله قطعات موتوری، قطعات بدنه، قطعات گیربکس، قطعات برقی، قطعات جلوبندی و تعلیق ، تزیینات داخلی و خارجی  لوازم اسپرت آن به راحتی در دسترس می باشد و از این بابت می توان گفت که خیال دارندگان آن راحت خواهد بود .

لوازم یدکی لیفان 620

خودروی لیفان 620 را می توان عملا نمونه پیشرفته خودروی لیفان 520 دانست. این خودرو که از نظر طراحی نسبت به نسل قبلی خود بسیار جذاب‌تر و زیباتر شده ، امکانات و آپشن های جدیدی را نیز ارائه می کند، علاوه بر این ، لیفان 620 با دو پیشرانه متفاوت به بازار عرضه شده  که یکی از آنها  موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1600 سی‌سی و تنفس طبیعی و دیگری نیز پیشرانه 1800 سی سی تنفس طبیعی می باشد . نسخه 1600 سی سی توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت را داشته  ولی نسخه مجهز به پیشرانه 1800 سی سی توانایی تولید 131 اسب بخار را دارا  می باشد که نسبتا تواناتر خواهد بود.

لوازم لیفان 620 در فروشگاه های بسیار محدودی به فروش می رسد با توجه به استهلاک بالای لوازم لیفان 620، شرایط امروز اقتصاد کشور،کمبود و هزینه های بالای قطعات  بهتر است لوازم یدکی لیفان 620 را باید با دقت بیشتری خریداری نمود چرا که قطعات تقلبی و بی کیفیت باعث به هزینه  افتادن بیشتر خودرو می گردند.

لوازم یدکی خودروهای لیفان 620 خودرو قیمت بالاتری نسبت به قطعات یدکی دیگر خودرو های مشابه داشته، به همین دلیل اگر متوجه خرابی هریک از قطعات شدید توصیه می شود  نسبت به تعویض آن اقدام کنید چرا که میتواند باعث خرابی دیگر قطعات و بخش ها شود و شما را ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای تعمیرات و تعویض کند.

لوازم یدکی خودروهای لیفان

محصولات لوازم یدکی این خودرو در سایت برلیانس گیل:

– قطعات جلوبندی شامل: دیسک چرخ جلو، کمک جلو ها، پلوس چپ و راست خودرو، طبق و بوش طبق، قرقری فرمان، میل موج گیر لیفان 620 و سگدست ، جعبه فرمان اتومبیل ها، اکسل وغیره

– در قسمت بدنه خودرو های محصولاتی همچون: گلگیر جلو و عقب خودرو ، درب های عقب و جلو، چراغ های جلو و عقب، سپر جلو و سپر عقب خودرو های لیفان 620 جلو پنجره، براکت سپر جلو و براکت سپر عقب، خود سپر های لیفان 620،  شلگیر عقب جلو، آینده بغل دو طرف وغیره.

– در بخش موتوری این خودرو همانند خودرو های دیگر محصولات بسیاری وجود دارد که تنها به معرفی برخی از آن ها بسنده می کنیم: سر سیلندر و واشر سر سیلندر خودرو، دینام ، تسمه دینام لیفان 620 ، کوئل و پمپ بنزین، تسمه تایم ، وایر و شمع خودرو ها، دسته موتور ، مخزن های شیشه شور ، میل لنگ خودرو، میل سوپاپ موتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا لیفان  و …

  • لوازم یدکی لیفان 820

با اینکه کمپانی لیفان عرضه خودرو در کشورمان را با ارئه سدان نه چندان خوش‌ساختی بنام 520 آغاز نمود. محصولی که نتوانست انتظارات را آنطور که باید و شاید برآورد سازد و در نهایت مقابل محصولات وطنی نظیر سمند سر تعظیم فرود آورد. اما این پایان کار شرکت سخت‌کوش چینی و شریک ایرانی‌اش نبود و با معرفی نسخه 620، محبوبیت برند لیفان افزایش یافت. با این حال هنوز هم جای خالی یک سدان کامل‌تر و لوکس‌تر در سبد محصولات کرمان‌موتور احساس می‌شد و از این رو مدل 820 با پیشرفتی شگفت انگیز قدم به سرزمینمان گذاشت. بدلیل عدم تولید لیفان 720 در کشور و جهش ناگهانی از سری 620 به 820، میزان پیشرفت خودروساز چینی حتی بیشتر هم به چشم آمد. در هر صورت این محصول زیبا از سال 1395 تا 1397روی خط تولید گروه کرمان‌موتور قرار داشت و علیرغم عرضه نسبتاً محدود، توانست طرفداران نسبتاً زیادی برای خودش دست و پا کند؛ هرچند به دنبال توقف تولید و ابهام در مورد آینده خدماتی، اکنون نمونه‌های دست‌دوم موجود با افت قیمت و بازار دست‌دوم نسبتاً ضعیف روبرو شده‌اند.

نمای بیرونی لیفان 820  با جذابیت خود حتی متوقع ترین خریدار را راضی می‌کند. اگرچه این یک توسعه مستقل از شرکت لیفان موتورز است، اما با یک مطالعه دقیق، می توانید  تقلید جزئی را از خودروهای محبوبی مانند هیوندای جنسیس و تویوتا XV50 کمری مشاهده کنید. و با نگاهی دقیق تر خریدار می‌تواند شباهتی به سدان های لکسوس و حتی بی ام و سری7 را نیز مشاهده کند.

لوازم یدکی خودروهای لیفان

قطعات یدکی لیفان 820 شامل:

قطعات جلوبندی لیفان سری 820 شامل: دیسک چرخ جلو – کمک جلو ، پلوس چپ و راست خودرو، طبق لیفان 820 و بوش طبق لیفان هشتصد و بیست، قرقری فرمان، میل موج گیر و سگدست،جک هیدرولیک ، جعبه فرمان اتومبیل ها وغیره می باشد.

لوازم یدکی خودروهای لیفان 820 در قسمت بدنه شامل محصولاتی همچون: گلگیر جلو و عقب خودرو ، درب های عقب و جلو، چراغ های جلو و عقب، سپر جلو و سپر عقب خودرو جلو پنجره، براکت سپر جلو و براکت سپر عقب، خود سپر های جک،  شلگیر عقب جلو، آینده بغل دو طرف وغیره

-در بخش موتوری این خودرو همانند خودرو های دیگر محصولات بسیاری وجود دارد که تنها به معرفی برخی از آن ها بسنده می کنیم: سر سیلندر و واشر سر سیلندر لیفان 820، دینام جک ، تسمه دینام جک ، کوئل و پمپ بنزین، تسمه تایم ، وایر و شمع خودرو ها، دسته موتور، مخزن های شیشه شور ، میل لنگ، میل سوپاپ موتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا لیفان 820 و …

  • لوازم یدکی لیفان ایکس 50

لیفان ایکس 50 یک خودرو کراس‌اوور است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم سدان 530 لیفان ساخته شده که در اصل نسخه هاچ‌بک لیفت شده لیفان 530 است. لیفان X50 توسط کرمان موتورز به بازار خودرو ایران عرضه شده و با جعبه دنده دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسد.

خودروسازی لیفان خودروی x50 را به عنوان یک کراس اوور متوسط معرفی نموده. این خودرو  دارای سیستم دیفرانسیل جلو است در سال 2015 تقریبا بلافاصله پس از نمایش آن در نمایشگاه خودروی مسکو در بازار فروش داخلی ظاهر شد.البته بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند این که این خودرو کراس اوور نبوده و این ادعا تا حدودی اغراق آمیز است، لیفان x50 بیشتر یک  خودرو هاچ بک پنج نفره با فاصله کم از زمین است. فضای داخلی خودرو بی شباهت به خودروهای آمریکایی که منحصرا برای خریداران اروپایی طراحی شده اند نیست. فضای داخلی دارای طراحی موفقی بوده و می توان گفت که از نظر طراحی، کیفیت و راحتی، سازنده خوب عمل کرده است. اگرچه پلاستیک مورد استفاده برای بعضی قطعات تا حدی خشک است، اما در لمس خوشایند بوده  و مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی نیست.

لوازم یدکی خودروهای لیفان

لیست لوازم و قطعات یدکی لیفان x50 شامل:

قطعات یدکی خودروی لیفان x50 شامل چراغ شامل چراغ جلو چپ، چراغ جلو راست، چراغ خطر عقب چپ گلگیر، چراغ خطر عقب راست گلگیر، چراغ خطر عقب چپ صندوق، چراغ خطر عقب راست صندوق، مه شکن جلو راست، مه شکن جلو چپ، مه شکن عقب راست، مه شکن عقب راست است.

از دیگر لوازم یدکی لیفان ایکس 50 می‌توان به ایربگ خودرو ، آینه بغل چپ، آینه بغل راست‌، سپر جلو لیفان، براکت سپر جلو راست، براکت سپر جلو چپ، قاب زیر سپر جلو، فلاپ سپر جلو، شبکه توری سپر جل، دیاق سپر جلو، سپر عقب، براکت سپر عقب راست، براکت سپر عقب چپ، قاب زیر سپر عقب، فلاپ سپر عقب، دیاق سپر عقب اشاره کرد.

  • لوازم یدکی لیفان X60

خودروی لیفان X60 توسط توسعه دهندگانش به عنوان یک SUV معرفی شده است. اما بلافاصله پس از معرفی، مشخص شد که این طور نبوده و این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک نیست بنابراین، مهم نیست که چینی ها آن را چگونه می نامند، ما آن را به عنوان یک کراس اوور جمع و جور می‌شناسیم. خودروی لیفان X60 در واقع کمی شبیه تویوتا راو-4 ژاپنی است. نمای بیرونی لیفان X60 از روندهایی پیروی می‌کند که اخیرا در تولید SUV و کراس اوورها ظاهر شده است. لیفان، مانند بسیاری از همکلاس های خود، دارای جلوپنجره نسبتا بزرگ  و چراغ های جلوی مایل است.

ازجمله مهمترین  لوازم یدکی لیفان X60 می‌توان به  چراغ جلو راست، چراغ جلو چپ، چراغ خطر عقب راست، چراغ خطر عقب چپ، چراغ خطر عقب راست نسخه جدید، چراغ خطر عقب چپ نسخه جدید ، آینه بغل راست، آینه بغل چپ، چراغ راهنما آینه راست، چراغ راهنما آینه چپ، شیشه آینه بغل راست، شیشه آینه بغل چپ، قاب آینه راست، قاب آینه چپ،  و ایربگ لیفان X60 اشاره کرد.

از لوازم یدکی لیفان X60 مربوط به سپر این خودرو می‌توان به سپر جلو،سپر عقب ، گارد سپر جلو، دیاق سپر جلو، راهنما سپر جلو، شبکه توری سپر جلو، براکت سپر جلو راست، براکت سپر جلو چپ، قاب راهنما سپر جلو، شبکه توری سپر جلو، سپر عقب، گارد سپر عقب، سنسور سپر عقب، براکت سپر عقب راست، براکت سپر عقب چپ، دیاق سپر عقب اشاره کرد.

لوازم یدکی خودروهای لیفان

سخن آخر

خودرو های شرکت خودروسازی لیفان از جمله خودرو های چینی موجود در بازار ایران است که از کیفیت و امکانات نسبتا مناسبی نیز برخوردار می باشد و هم دارای خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب قطعات یدکی با کیفیت می باشند چرا که اگر لوازم یدکی خودروهای لیفان یا هر خودروی دیگری کیفیت مطلوبی نداشته باشند نه تنها باعث عدم عملکرد صحیح خودرو می شوند بلکه می توانند باعث آسیب به دیگر بخش های خودرو گردند. شما با تهیه لوازم یدکی خودروهای لیفان و دیگر خودروها از فروشگاه اینترنتی برلیانس گیل می‌توانید از کیفیت و اصالت قطعه خریداری شده اطمینان کامل حاصل نموده و در بلند مدت صرفه جویی قابل توجه ای نیز در هزینه های خودرو خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *