مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

بررسی خرابی وایر شمع خودرو

خرید بررسی وایر شمع خودرو و نشانه های خرابی آن

بررسی خرابی وایر شمع خودرو

بررسی خرابی وایر شمع خودرو   شمع ماشین، برای ایجاد جرقه جهت احتراق سوخت و هوا به کار می رود و نقش بسیار مهمی را در عملکرد خودرو دارد. کوئل ماشین، وظیفه تقویت ولتاژ دریافتی از باتری را دارد که با کمکی که از وایر یا سیم می گیرد، می تواند ولتاژ لازم را به شمع برساند. شمع با ایجاد جرقه، احتراق را ایجاد کرده و وظیفه اش را انجام می دهد، در صورتی خرابی وایر شمع، انتقال جریان ولتاژ انجام نشده و بازدهی موتور کاهش می یابد. در بعضی موارد ماشین خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. ما در این مقاله وایر شمع خودرو و نشانه های خرابی آن بررسی می کنیم.

 

بررسی خرابی وایر شمع خودرو

 

چه نشانه هایی خرابی وایر را نشان می دهد؟

وایرهای شمع نقشی حیانی را در سیستم الکتریکی خودروها دارند. زمانی که این وایرها با مشکلی روبرو شده و خراب شوند، ، علائم مختلفی را مشاهده می کنید که معیوب بودن احتراق موتور را نشان می دهد. اگر به این علائم توجه نکنید، ممکن است مشکلات جدی تری ایجاد شود.

 

وایر شمع خودرو چه وظیفه ای دارد؟

با توضیح مختصری در مورد وایر شمع خودرو و نشانه های خرابی آن می توانید با آگاهی بیشتری از ماشینتان استفاده کرده و در صورت بروز مشکلات بتوانید آن را برطرف سازید.

 

وایر شمع

وظیفه وایر شمع، منتقل کردن جریان برق از کوئل به شمع می باشد، وایر برق را به شمع می رساند. وایرها بایستی بتوانند جریان برقی که ولتاژ 12 هزار ولت دارد در زمانی بسیار کوتاه بدون اتلاف انرژی به شمع برسانند. اگر مشکلی پیش بیاید، وایر شمع خودرو انتقال جریان برق را به درستی انجام نمی دهد و عملکرد موتور با اختلال مواجه می شود.

 

بررسی خرابی وایر شمع خودرو

 

وایر در کدام قسمت نصب می شود؟

محل نصب وایر بین شمع و کوئل می باشد، مکانی که وایر به کوئل وصل می شود، به واسطه درپوش مخصوصی محافظت شده و از ورود گرد و غبار و آب روی وایر جلوگیری می کند.. همان طور که می دانید، آب و روغن بین مجراهای موتور وجود دارد، بنابراین لازم است، محل اتصال وایر و شمع به خوبی آب بندی گردد تا رطوبت به شمع برخورد نکند.

 

ساختار وایر

قسمت داخلی وایر شمع خودرو، کاهنده پارازیت بوده و لایه بعد از آن الیاف یا رشته می باشد (این قسمت رسانا است و جهت عبور جریان برق به کار می رود)، لایه بعدی وایر عایق است (این قسمت از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند). لایه آخر دارای روکشی پلاستیکی سیلیکونی است.

 

بررسی خرابی وایر شمع خودرو

خرابی وایر شمع ماشین چه نشانه هایی دارد؟

  • درست کارنکردن
  • سخت استارت خوردن
  • وقفه در دور موتور
  • برق دارشدن قطعات بدنه
  • روشن شدن چراغ چک
  • کم و زیاد شدن دور موتور
  • بد کارکردن موتور
  • پارازیت دارشدن امواج رادیو GPS

 

کلام آخر

ما در این مقاله وایر شمع خودرو و نشانه های خرابی آن را بررسی کردیم. بهتر است بدانید که دلیل آسیب دیدن وایر شمع می تواند پارگی و سایش وایر، ارتعاشات ماشین و گرمای بسیار زیاد موتور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *