مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

معرفی بهترین چادر خودرو

چادر ماشین مناسب

معرفی بهترین چادر خودرو

چادر ماشین ؛ کم خرج ترین محافظ خودرو

به‌نظر می‌رسد محافظت از خودرو، مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه برای در امان نگه ‌داشتن آن از گزند باد و باران و عوامل مختلف دیگر است. چادر ماشین یکی از آسان‌ترین و کم‌خرج‌ترین نوع محافظت‌ها در این ارتباط است که شرایط مخصوص خود را دارد و در صورت استفاده نادرست می‌تواند صدمه‌های جبران‌ناپذیری به خودرو وارد کند.

از مهمترین ویژگی‌ها و پارامترهای چادر خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس بادوام و ماندگاری چادر

  • سبکی چادر

  • میزان تنفس (برای خروج رطوبت)

  • چادر ماشین تمام فصل

  • چادر ضد آب

  • ضد سرقت بودن چادر

چرا باید از چادر برای ماشین استفاده کرد؟

وقتی می‌خواهید ماشین خود را برای مدت طولانی ترک کنید، استفاده از مکانی مطمعن و سقف دار قطعا اولین و بهترین گزینه است، اما اگر در نزدیکی شما پارکینگ سر پوشیده‌ای نباشد، استفاده از چادر ماشین می‌تواند خاطر شما را آسوده کند. این وسیله که در اکثر فروشگاه‌های لوازم جانبی خودرو یافت می‌شود، اغلب خودرو را در برابر اثرات مخرب باران اسیدی، اشعه ماوراء بنفش خورشید، ذرات گرد و غبار، فضولات پرندگان، پنجه های حیوانات به ویژه گربه‌ها محافظت می‌کند. همچنین وجود چادر ماشین باعث می‌شود تا شما بتوانید خودروی خود را در برابر سارقان خودرو محافظت کنید.
رها کردن ناگهانی خودرو در کنار جاده برای ساعات طولانی زیر تابش مستقیم آفتاب می‌تواند به بدنه ماشین صدمه برساند. اگر عوامل محیطی مانند خورشید و ذرات موجود در هوا را بی‌خیال بشویم، خطوط و خراش‌های کشیده شده توسط دیگران می‌تواند به بدنه خودرو آسیب برساند.

 

 

چادر مناسب هر خودرو

 قبمت چادر انواع پژو

چادر مناسب برای ماشین شما چیست؟

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید چادر خودرو باید به آن دقت کنید این است که بودجه شما چقدر است و چه گزینه‌هایی در دسترس شماست. با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، سعی کنید نکات زیر را در نظر بگیرید که با شما در میان می‌گذاریم.

  • متریال مناسب برای چادر ماشین چیست؟

پارچه استفاده شده برای روکش خودرو بسیار مهم است. پارچه چادر باید به نوعی باشد که بدنه خودرو را در برابر عواملی مانند باران، گرد و غبار و همچنین تابش آفتاب حفاظت کند. این یک پارامتر مهم است که پارچه چادر ماشین از استحکام بالایی برخوردار باشد. یک چادر ماشین خوب از شکل‌پذیری بالایی بهره‌مند باشد.

در خرید روکش خودرو کمتر توجه می‌شود. پارچه به کار برده شده‌ روکش باید طوری باشد که هوا از زیر کاور عبور کند. این امر باعث می‌شود که در شرایط خاص مانند باران، رطوبت زیر پوشش محبوس نشود و رنگ بدنه آسیب نبیند.

در این بین، دوخت، پارچه نیز بسیار مهم است. نمونه‌های آفتابگیر ماشین با ضد آفتاب خط درز ندارند. به همین دلیل آب از سوراخ های خیاطی وارد چادر نمی‌شود. این چادرها دارای پوشش داخلی پنبه‌ای هستند که گردش هوا را فراهم می‌کند و بین کاور و بدنه خودرو کپک نمی‌زند.

فروشندگان چادر خودرو اغلب، از برزنت، کنف، موم و کتان برای دوخت روکش خودرو استفاده می‌کنند. همه این پارچه‌ها انتخاب خوبی برای روکش هستند و تا حد زیادی می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده کنند.

توصیه می‌شود که هنگام بارندگی هرگز خودروی خود را با روکش نپوشانید و ماشین را به جای سرپوشیده انتقال دهید. در هنگام بارندگی کاور خودرو می‌تواند از آسیب های احتمالی ناشی از فشار آب و تراشه سنگ جلوگیری کند اما به بدنه خودرو می‌چسبد و سلامت رنگ بدنه را به خطر می‌اندازد.

با این حساب، چادر خودرو وقتی می‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد که قابلیت ثابت شدن بر روی خودرو را داشته باشد. روکشی که با حرکت باد و باران تغییر می‌کند، تقریبا هیچ تاثیری در محافظت از خودرو ندارد. برخی از کاورهای خودرو دارای قفل ضد سرقت هستند. این قفل نه تنها از چادر در برابر سارقان محافظت می‌کند، بلکه از حرکت آن نیز جلوگیری می‌کند.

  • چادر ماشین ضد‌سرقت – بهترین چادر خودرو

خودروهایی که معمولاً در پارکینگ های سرپوشیده پارک نمی‌شوند، پس از مدتی تحت تأثیر شرایط آب و هوایی، نور زیاد خورشید و آسیب فیزیکی قرار می‌گیرند. به همین دلایل آسیب جزئی یا حتی بسیار جدی به بدنه آنها وارد می‌شود. بهتر است برای حفاظت ماشین در برابر آسیب‌های محیطی و فیزیکی از چادر خودرو استفاده شود. سایبان ضد سرقت خودرو یکی از مدل های چادر خودرویی است که می تواند انتخاب خوبی باشد تا هم دغدغه سرقت شما را برطرف کند و هم از خودروی شما محافظت کند. انتخاب چادر مناسب با مدل خودرو می تواند جلوگیری از هرگونه آسیب به بدنه شامل شود.

بهتر است برای هر مدل خودرو، چادر ضد سرقت مناسب تهیه شود. سایزها و مدل‌های مختلف خودرو تفاوت زیادی با هم دارند و همچنین در مورد چادرهای ضد سرقت خودرو تنوع رنگ و اندازه بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین دارندگان خودرو می‌توانند چادر مدنظر خود را از فروشگاه‌های مرتبط در این زمینه تهیه کنند.

 

 

چادر ماشین مناسب

چادر ضد‌سرقت خودرو – بهترین چادر خودرو

 

  • چگونه رنگ و سایز مناسب چادر ماشین را انتخاب کنیم؟

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ مناسب است. پارچه چادری مناسب رنگی دارد که می تواند استحکام و پایداری خود را در برابر نور شدید نشان دهد. علاوه بر این، رنگ انتخابی باید به گونه‌ای باشد که کمتر توجه دیگران را به خود جلب کند. این کار علاوه بر دور نگه داشتن سارقان از ماشین شما، به دور نگه داشتن ماشین شما از چشمان کنجکاو نیز کمک می‌کند.

 

 

چادر ماشین مناسب

 

  • روکش خودرو برای هر خودروی خاص همان خودرو است.

چادر ماشین به دلیل پارچه‌ای که دارد می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند و بسیار سنگین باشد اما مزایای این اکسسوری ارزشش را دارد. یک کیف حمل می‌تواند کمک زیادی به محافظت و حمل کاور ماشین خود کند. خوب است از چادر مناسب خودرو برای پوشش کامل خودرو استفاده شود چادر برای هر مدل ماشینی متفاوت بوده و قابل استفاده  برای هر ماشینی نیست.

 

چادر ماشین مناسب

 

  • مواد چادر ماشین

چادر خودرو در نوع ضدآب و ساده وجود دارد. جنس چادرهای ضدآب از پلاستیک بدون منافذ است و همین قابلیت پارچه باعث می‌شود که از آن‌ها به عنوان چادر خودرو ضدآب یاد شود.

همچنین اکثر چادرهای ضد آب دارای درز نیستند تا احتمال ورود آب از سوراخ های درز را کاهش دهد. همچنین یادآوری می‌شود که اکثر چادرهای ضد آب دارای روکش داخلی پنبه‌ای هستند که امکان گردش هوا و جلوگیری از رشد کپک را فراهم می‌کند.

در برابر قالب، اشعه ماوراء بنفش، نور خورشید و گرما، آلودگی هوا، خط و خش و ضربه بر بدنه خودرو، گرد و غبار، تغییر رنگ، شرایط آب و هوایی مانند باد، باران و برف و سایر عوامل فیزیکی و محیطی مقاوم است.

اگر خودرو در برابر بسیاری از عوامل محیطی و فیزیکی محافظت نشود، بدنه خودرو پس از مدت کوتاهی آسیب جدی می‌بیند. اما استفاده از چادر خودروی مناسب از آسیب‌های متعدد به بدنه خودرو جلوگیری می‌کند.

 

 

 

نتیجه گیری

همانطور که در بالا گفته شد بهترین چادر خودرو ، زمانی که دسترسی به پارکینگ سر پوشیده ندارید، برای محافظت از ماشین در برابر عوامل محیطی، فیزیکی و اشعه خورشید از چادر خودرو مناسب استفاده نمایید و با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد چادری مناسب خودرو است که از آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *