مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو مدل 2015 (EADO)

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو مدل 2015 (EADO)

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو مدل 2015 (EADO)

در آوریل ۲۰۱۰، هنگامی که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن، Changan ایده یک ماشین کلاس سی اروپایی – Changan C۲۰۱ را معرفی کرد، ابتدای مسیر سدان Eado می توان در نظر گرفت. در آماده‌سازی برای تولید انبوه، C۲۰۱ با نام Eado نامیده شد. این خودرو در خانه خود در چین از مارس ۲۰۱۲ وارد بازار شده است و در سال ۲۰۱۳ نیز در بازار روسیه عرضه شد. ابعاد خارجی بدنه به طول ۴۶۲۰ میلی متر، در عرض ۱۸۲۰ میلیمتر و در ارتفاع ۱۴۹۰ میلیمتر می‌باشد.

اندازه چرخ های این خودرو 2660 میلی متر است. چرخ جلو 1550 میلی متر،چرخ عقب 1569 میلی متر با لاستیک های استاندارد 205/55 R16 نصب شده بر روی رینگ های فولادی با آلیاژ سبک 16 می باشد.

مخزن سوخت این خودرو 52 لیتر سوخت در خود جای می دهد. طراحی این سدان در مرکز طراحی چانگان در اروپا توسعه یافته است ، که در اواخر سال 2012 در تورین افتتاح شد.

مسئول طراحی خودرو لوسیانو دی امبروسیو است ، بخش طراحی به ریاست استفانو کارمیناتی بوده است. پس از طراحی ادو ظاهری مدرن و جذاب به دست آورد. ویژگی برجسته قسمت جلوی آن ، یک شبکه با نوارهای کرومی خمیده و پیچیده اطراف آرم شرکت است که قطعا از دیدن آن لذت می برید.

چراغهای جلو بزرگ و اندکی کشیده هستند و ظاهر جدی به آن می بخشد.

کابین این خودرو از طرح نسبتاً مدرنی بهره برده و شاخص‌ها یخوبی نیز در قسمت های مختلف آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگی نیز در وسط داشبورد آن قرار دارد و جزییات آلومینیمی بسیاری هم در بخش‌های گوناگون آن به کار رفته است.

همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً برای یک خانواده 4 نفره مناسب می‌باشد. صندلی های عقب راحت هستند و مسافران در سفرهای طولانی احساس خستگی نمی کنند. در این خودرو سیستم صوتی ترکیبی از شش بلندگو می باشد که صدای هیجان انگیزی را به سرنشینان خودرو منتقل می کند.

سیستم چندرسانه ای به شما امکان می دهد از طریق اتصالات USB و AUX به موسیقی گوش دهید.

حجم مفید محفظه صندوق 510 لیتر است. در زیر کاپوت یک موتور 1.6 لیتری BlueCore با کارایی بالا قرار دارد که قادر به تحویل 113 اسب بخار است. موتور مطابق با استاندارد های یورو 4 است و بسیار مقرون به صرفه می باشد.گیربکس این خودرو به صورت یک جعبه‌دنده دستی پنج سرعته یا یک گیربکس خودکار چهار باند ارایه شده‌است.

شتاب از 0 تا 100 کیلومتردر ساعت این خودرو 12.6 (13.5) ثانیه بوده و حداکثر سرعت 185 (175) کیلومتر در ساعت می باشد.

مصرف سوخت این خودرو 5.4 (5.9) لیتر هنگام رانندگی در بزرگراه ، 8.2 (9.4) لیتر در حالت شهری و تنها 6.4 (7.2) لیتر در حالت مختلط می باشد.

تجهیزات اولیه شامل تهویه مطبوع ، پنجره های برقی در همه درها ، فرمان برقی و تنظیم ارتفاع آن ، دو کیسه هوا در جلوی ، چراغ های جلو مه شکن ، طراحی داخلی پارچه ، ABS ، EBD و EBA است.همچنین قفل مرکزی را با آلارم اختصاصی ، یک رایانه روی صفحه ، سیستم صوتی (رادیویی ، MP3 ، AUX ، USB) ، چرخ های آلیاژی R16 ، آینه های الکتریکی با نمای عقب و سنسورهای پارکینگ به تجهیزات اساسی اضافه می شوند.

نسخه Luxe همچنین با دو نوع جعبه دنده دستی در دسترس است و از تجهیزات آن می توان به یک سانروف برقی ، گرم کن آینه ها، فرمان و صندلی های چرمی را نام برد.

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی است و همچنین 5 ستاره را هم از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت نموده است. علاوه بر این، خودروی Eado به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی و لوازم جانبی چانگان از جمله ABS ،EBD ،BA ،ESP و TCS مجهز می باشد که در این رده قیمتی کمتر ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *