مطالب آموزشی و رفع مشکلات خودروهای چینی

بررسی برلیانس مدل Brilliance H230

بررسی مدل Brilliance H230

بررسی برلیانس مدل Brilliance H230

در سال 2012 ، مدل Brilliance توسط  H230 در چین روانه بازار شد. این خودرو تحت عنوان “H230” فقط در نوع سدان موجود است. البته به اصطلاح  برادر دوقلوی این خودرو یعنی «H220» به صورت هاچ بک ارائه شده است. هر دو اتومبیل بر روی یک پلتفرم ساخته شده اند و نمونه ای از کلاس B اروپایی هستند.

آنها در نوع بدنه و برخی جزئیات در طراحی بیرونی با یکدیگر متفاوت هستند. سدان H230 از ظاهر قدیمی تری برخوردار است. این خودرو ممکن است ظاهر فوق العاده ای نداشته باشد،اماکاملامدرن،جذابوحتیاصیلبه نظر می‌رسد.

وزن این سدان 1214 کیلوگرم است. مرتب بودن ، دقت در جانمایی امکانات و مختصر بودن سه ویژگی مهم در این خودرو است که جذابیت فضای داخلی را حفظ می کند. در داخل اتومبیل ، همه چیز ساده و بدون زرق و برق است. چیدمان کابین سنتی است.

دارای ظرفیت پنج نفره بوده در حالی که فضای آزاد کافی نیز در آن وجود دارد. در طراحی داخلی خودرو عمدتا از پلاستیک سخت و ارزان قیمت استفاده شده است که ممکن است برای برخی از مشتریان جذاب نباشد. پنل جلویی نیز به صورت ساده قاب بندی شده است.

یک صفحه نمایشگر کوچک اطلاعاتی همچون ساعت و دما را به شما نشان می دهد. کلیدهای چرخان سیستم تهویه فرم جالبی دارند و زیبا به نظر می‌رسند. می توانید در صندوق عقب این خودرو تا حدود 470 لیتر بار را بدون مشکل قرار دهید.

خودرو برلیانس H230 یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 105 اسب بخار را در اختیار شما قرار میدهد. این پیشرانه قادر به تولید توان خروجی معادل 103 اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور حاصل از آن نیز برابر 138 نیوتن متر است. شایان ذکر است که بیشینه توان و گشتاور این موتور به ترتیب در دوره های 5800 و 3800rpm نمایان می‌شوند.  شرایط استاندارد محیطی یورو 4 نیز برای این خودرو دریافت شده است.

موتور این خودرو دارای یک گیربکس 5 سرعته دستی می باشد، البته مدل گیربکس اتوماتیک آن نیز موجود است . حداکثر سرعت برلیانس H230 برابر با 180 کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت 6.3 لیتر برای مدل دستی و 6.6 لیتر برای خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشد.

در سدان Brilliance H230 از فرمانی استفاده شده است که به گفته آنها چینی ها به کمک کارشناسان BMW به توسعه و سفارشی سازی آن کمک کرده اند.سیستم فرمان این خودرو از نوع الکتریکی بوده و سیستم تعلیق بخش جلوی این خودرو از نوع  McPherson است.

ترمزهای جلو به صورت دیسکی بوده و در عقب از نوع کاسه‌ای بهره گرفته شده است.

سیستم ترمز سدان H230 مجهز به سيستم پيشرفته EBD+ABS می باشد.

برخی از امکانات و لوازم جانبی برلیانس H230  :

  • كيسه هواي راننده وسرنشين
  • آینه های عقب برقی
  • ميله فرمان جمع شونده (مستهلك كننده ضربه)
  • پنجره های برقی برای همه درها
  • قفل مرکزی کنترل از راه دور
  • تنظيم ارتفاع نور چراغهاي جلو، تهویه هوا
  • كامپيوتر اطلاعات سفر
  • سیستم صوتی با AUX / USB و رینگ های فولادی 15 اینچی

می باشد.

برلیانس مدل Brilliance H230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *